miercuri, 19 octombrie 2011

Miercurea fără cuvinte – Mocănița


Ce înseamnă trenul pentru voi? Poate nu neapărat trenul ca mijloc de transport impus de împrejurări, ci ca motiv de locomoție spre destinații cu voie bună. Și dacă vorbim de tren, trebuie să ne oprim la mocăniță! 




O idee marca  Wordless Wednesday


49 de comentarii:

Unknown spunea...

Noa serbus ! Unde ai mai găsit-o?

Digodana spunea...

Sa fie Valea Vaserului? Doar acolo mai stiam de locomotiva cu carbuni...
Pentru o clipa am-am gandit la mocanita noastra din Apuseni... ce pacat!
Minunata fotografia, Happy WW!

Tudor Enea spunea...

E din Maramures. Mi-a trimis-o un prieten de al meu din Iasi ca sa imi faca "in ciuda" ca nu am mers si eu cu ei:)) Seara buna Abbilbail!

Max Peter spunea...

Cred că trebuie să fie foarte plăcută o astfel de plimbare (bineînţeles, pe vreme bună...). Mai ales că şi peisajul este nemaipomenit, după câte văd.
O seară plăcută îţi doresc!

Tudor Enea spunea...

Digodana - exact acolo e. Multumesc. Happy WW!

Tudor Enea spunea...

Max Peter - eu am fost acolo cand aveam vreo 12 ani si imi amintesc totul ca fiind la fel ca in fotografia asta care e facuta la sfarsitul verii. Lucrurile frumoase pot fi oare nemuritoare? Multumesc mult.

Alexandru spunea...

O experienţă minunată trebuie să fie o plimbare cu mocăniţa. Faină poza!
O noapte bună, Tudore!

geanina spunea...

o plimbare extrem de placuta cand avem vreme faina si ce admira....o sera faina!

dagatha spunea...

ce amintiri frumoase îmi trezește...Când eram în vacanțe la bunici, o auzeam în fiecare dimineață. trecea exact ptin fața porții. Atunci o uram că ne trezea cu un șuierat înfiorător. Acum îi duc dorul...

Tudor Enea spunea...

Alexandru - iti multumesc. Trebuie sa repet si eu o astfel de plimbare. E minunata. Multumesc. Toate bune!

Tudor Enea spunea...

Geanina - cu mocanita e clar ca ai ce admira:) Multumesc. Seara minunata!

Tudor Enea spunea...

Dagatha - de aia se zice ca lucrurile nu sunt in totdeauna ceea ce par. Ce nu ne place azi s-ar putea sa reprezinte ceva pentru noi mai tarziu. Iti multumesc. Toate bune!

pandhora spunea...

in Maramures am fost si eu cu Mocanita...a fost tare fain pentru ca peisajul e incredibil de frumos...si drumul dureaza cam 3 ore...asa ca...am avut timp pentru a admira tot ce se putea vedea :)

Colţu' cu muzică spunea...

Oare mai este vreun loc în ţara asta unde se poate merge cu mocăniţa înafară de Maramureşul meu? Uite că am şi eu cu ce să mă mândresc :) .

Anonim spunea...

Mocănița este ceva foarte emoționant pentru mine.Pentru copilaria mea.Trenul în general mai puțin!!!

Costin Comba spunea...

Pentru mine trenul este cel mai bun somnifer. Daca m-am urcat in tern mi se face instantaneu somn. Trenul inseamna anii studentiei. Trenul inseamna emotiile mersului cu Nasü'.

minoki spunea...

M-as plimba si eu cu un trenulet din asta, mai ales ca peisajul este foarte frumos.

anastasia spunea...

minunată imagine!
pentru mine trenul înseamnă relaxare - destinaţii noi, peisaje noi...
plimbarea cu trenul o asociez cu vacanta şi de acea întotdeauna mă simt bine în tren (chiar şi înainte de 89).
o zi frumoasă!

Aniela spunea...

Maramuresul meu drag! Trebuie vazut si cu mocanita, dar la picior e basm curat! O zi frumoasa!

Diverse spunea...

Superb peisaj se vede din Mocanita! :)
Zi frumoasa!

.✿*E LENA*✿. spunea...

Bună Tudor!
Cu trenul am fost dar cu mocănița
încă nu!Superbă poza!
O miercure plăcută să ai!

aA spunea...

superba poza! trenul e un mijloc de transport care incepe sa devina din ce in ce mai greu accesibil, scump si pe trasee ocolitoare. pacat, va avea mereu farmecul lui!

Mona spunea...

Mi-e ruşine că până acum nu am încercat o astfel de călătorie! Mulţumesc pentru fotografie! :)

Mircea Florescu spunea...

Un tren la care nu te deranjeaza viteza mica

Tudor Enea spunea...

Pandhora - Multumesc. Eram sigur ca ai fost pe aici.

Coltu' cu muzica - salutari si multumiri -Era un proiect de a se reconstrui mocanita de la Piatra Neamt, dar ca si alte proiecte, a ramas doar pe hartie. Ferice de tine. Nu stiu sincer unde mai e alta locatie. Poate ne ajuta cineva. Multumesc.

tu1074 - e normal ca acest tren sa ne ramana in minte chiar si din copilarie. Salutari cu bine. Multumesc.

Costin - ai descris perfect trairile mele si ale tuturor studentilor cred:) Multumesc frumos.

Tudor Enea spunea...

Minoki - merita fiecare metru parcurs. Multumesc.

Anastasia - trenul inseamna vacanta! De acord cu tine. inainte de 89 eram copil si ma lua bunicul meu cu trenul la fabrica din afara localitatii. Imi amintesc doar trenurile supraetajate cu banci de lemn. Multumesc.

Aniela - tot ce bati cu piciorul ti se intipareste in minte. Asta e sigur. Oricum mocanita merge cu o viteza maxima de 5 Km/ora, deci e tot pe acolo:) MUltumesc.

Diverse - salutari. E cu adevarat de basm, cum zicea si Aniela mai sus. Multumesc.

Tudor Enea spunea...

Elena - Buna sa-ti fie inima. Trebuie sa mergi cu mocanita. E diferenta uriasa fta de tren. Multumesc.

aA - daca e sa ne apucam de dezavantaje, vom gasi multe cu siguranta. Din nefericire, trenul e in ton cu tot ce se intampla in tara asta acum. Pacat. Multumesc.

Mona - mai ai timp. Nu e nimic pierdut. trebuie sa incerci:) Multumesc mult.

Mircea Florescu - cu siguranta nu. Pe tren este o placuta unde e afisata viteza maxima admisa: 5km/ora. Multumesc.

ganguritu spunea...

Super faina trebuie sa fie plimbarea :) cu mocanita nu am fost, doar cu tramvai tras de cai :)

pass spunea...

Nice ! :D

Nima spunea...

Frumoasa poza.
O zi buna !

CARMEN spunea...

o fotografie plina de farmec! calatoriile cu trenul sunt relaxante. Când nu depind de timp, le prefer, înaintea tuturor altor posibilitati.
Sa ai o zi faina!

Anonim spunea...

exact maramures imi spune mie trenul....acolo erau vacantele mele si mergeam cu trenul o noapte intreaga :)

adriana spunea...

imi plac excursiile cu trenul; nu am incercat mocanita pana acum; am vazut-o si la Carmen Negoita, saptamana trecuta

Tudor Enea spunea...

Ganguritu - cu tramvaiul tras de cai am fost prin Iasi odata. Mi-am imaginat lumea ca in vremuri de demult. Frumos tare. Multumesc.

Pass - salutari. Multumesc frumos!

Nima - multumesc. O zi faina si tie.

Carmen - depinde mult si de tren si mai ales de tovarasii de calatorie:) Multumesc.

rokssana - Maramuresul e una din cele mai frumoase locatii din tara noastra. Multumesc mult.

Adriana - sa incerci, e cu totul altfel fata de trenul obisnuit. Multumesc mult.

Sophie spunea...

ce frumos, ma inscriu la o plimbare

Tudor Enea spunea...

Hai la o plimbare, Sophie! Multumesc frumos!

SoriN spunea...

Stiati ca exista mai multe mocanite in Romania, dintre care cea mai cunoscuta cale ferata e cea din Viseul de Sus, admministrata de societatea Calea Ferate Forestiere Vişeu de Sus, fiind si singura cale ferata din Europa care mai este folosita pentru transportul lemnelor.
Imi place fotografia .
Te salut!

IULISA spunea...

Calatoria cu trenul nu este numai la indemana si eficienta din punct de vedere al costurilor, dar este incredibil de romantica. Asta poate din cauza farmecului care iti vine in minte atunci cand te gandesti la calatoriile de odinioara cu acest mijloc de transport. Sa punem la socoteala si peisajul care se schimba de la o clipa la alta.
O seara frumoasa!

Doru spunea...

Trenul? Depărtările cele vechi ...

Tudor Enea spunea...

Sorin - salutari cu bine! Iti multumesc mult pentru explicatii. Toata stima!

Iulisa - iti dau dreptate in totalitate. Uitasem sa adaug romantismul in calatoriile cu trenul. Multumesc mult.

Doru - amintirile sunt frumoase totusi, nu-i asa?

Neuroanchiloza spunea...

Nici n-am stiut ca mai exista mocanita. Happy WW, Tudor!

Tudor Enea spunea...

Neuroanchiloza - salutari cu bine. Exista si functioneaza. Inca. Sper sa mai reziste:) Multumesc.

angi spunea...

De mult n-am vazut una functionabila:).E superv sa te plimbi cu mocanita!

Tudor Enea spunea...

Angi - asta vara functiona. Hai la o plimbare:)Multumesc mult.

Mirela spunea...

Venind dintr-o expeditie montana din Apuseni, aveam 14 ani, stiu ca am urcat, dupa trei saptamani de mers pe jos cu cortul si rucsacul in spate, intr-o mocanita! La Campeni am luat-o si ne-a dus pana la Turda. Nu voi uita acea calatorie, a fost incununarea unei vacante minunate!
O zi buna! :)

Tudor Enea spunea...

Mirela - asta da expedietie. Iti multumesc mult. Sa ai o zi senina!

Prof. drd. Florentina Teacă spunea...

Ce mandra sunt: si la Covasna avem Mocanita!!! Pana apuc eu s-o fotografiez, cate ceva de pe net:
http://trainz.uv.ro/video/mocanita_1.html
http://www.youtube.com/watch?v=ezdrDB5Nff4&feature=related
http://www.romania-tourist.info/obiective-turistice/mocanita--galerie-foto

Prof. drd. Florentina Teacă spunea...

Am mai descoperit ceva: http://www.experience-romania.ro/trenuri_de_epoca (al doilea paragraf)

Tudor Enea spunea...

Spre rusinea mea nu stiam de mocanita de la Covasna. Iti multumesc mult pentru informatii si fotografii. Chiar ma bucur sa dau peste astfel de lucruri. Sa auzim numai de bine!