luni, 16 septembrie 2013

Impreuna salvam Rosia Montana! Romania traieste!

De ceva vreme traim in ignoranta, uitare si ciuda. Ne place sa vorbim de rau pe cei ce ne conduc, ne place sa aruncam vorbe grele celor ce isi fac viata mai usoara pe spatele nostru care munceste, ne place deasemenea sa injuram, barfim si sa criticam tot ce nu ne convine. Apoi ne retragem in mizeria noastra, in saracia in care traim, in coltul nostru de casa, apartamnet sau garsoniera inchiriata sau luata in rate, stam la o bere, mancam un mic si ne mai plangem iar, putin de mila. Atat! De fapt nu facem nimic. E ca si forma fara fond, culoarea fara lumina si cuvantul fara fapta. Si tot sa fi trecut vreo 20 de ani si mai bine de cand ne-am amestecat cu totii intr-un amalgam impetuos de nepasare si lipsa de altruism.

Au trecut peste noi legi si marlanii, taxe si reglementari, taieri de salarii si concedieri. Au trecut peste noi si oameni cu promisiuni si fapte neimplinite. Au trecut minciuni si s-a adunat ura. Si cu toate astea nu am facut nimic. Romania a cazut in nepasare! Ne-am lasat cultura sa se diminueze pana la disparitie, ne-am lasat mediul ce ne inconjoara sa se degradeze pana la o mizerie crunta. Si uite asa au trecut si anii…
Sa fie oare prea tarziu sa se mai schimbe ceva?
De doua saptamani incoace lumea a inceput sa se miste. Si culmea, nu pentru ca oamenii s-au saturat de saracie, minciuna sau badjocura. Nu impinsi de la spate de partide politice sau aduci in piata dupa tentatia si mirosul unei portii de mancare gratuite. Nu! Romania a iesit in strada impotriva unui proiect de mediu! Romania s-a trezit azi precum infrunzesc copacii primavara. Dincolo de problemele pe care toti le avem, romanii au demonstrat ca locul in care traiesc nu mai are nevoie de inca o plaga. Tara noastra e casa noastra! Romani, mai mult ca niciodata, sa ne ridicam importiva proiectului Rosia Montana!
Puterea e in mainile noastre. Iar puterea vine din unitate. Presa e ostila, intreaga mass-medie ne ignora, insa romanul nu mai are voie sa stea cu ochii inchisi!
Cand ma intorc acasa, vin pe strada.
Tara mea e casa mea. Romania se trezeste acum!
Din Norvegia suntem alaturi de voi!

Impreuna salvam Rosia Montana!


Multumiri speciale lui Alin si Vali pentru drapele si idee de expunere!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Sa ajungi cu bine in tara ta, in casa ta care infrunzeste.

Elena

Tudor Enea spunea...

Curand. In zece zile ajung in Cluj. Apoi acasa. Acasa, cu mine pana si albastru infrunzeste. Si asa cum am promis, acasa am o surpriza. La noapte voi dezvalui un indiciu.
Multumesc frumos. Zi cu soare in suflet!