miercuri, 1 septembrie 2010

De toamna

"Ce faci? Zambesti?"
"Da, da. Din toata inima."
"Pai cum asa? Tu nu ai vazut ce e afara? Ce trist e cerul? Cat e de mohorat?"
"Ei si ce daca zambesc? Nu mai vreau sa ma gandesc la ploaie ca fiind mohorata. Nu mai vreau ca norii negri sa imi inoureze cerul inimii mele. Vreau sa ii simt altfel. Stiu doar ca dincolo de ei e tot cerul senin. Se mai ascunde si el. Mai are  nevoie de  pauza."

"Dar nu stii? Vine toamna. Semnele sunt clare."

"Sa vina! Anul asta nu ma mai supara. Vara a avut farmecul ei, insa a trecut pe langa mine uitand sa imi aduca, de exemplu..., si  iubirea in suflet."
"Hi  hi, fii serios! Tu crezi ca  o sa vina Cupidon toamna cand toata vara nu ti-a raspuns la chemari?"
"O sa vina! Stiu din surse sigure ca a fost in concediu. I-a mers bine in primavara si a luat si el o pauza. L-a vazut cineva la mare. Statea la o bere sub o umbreluta. Era relaxat. Si nu avea nici arcul nici tolba cu sageti."
"Nu are cum! Cupidon sa stea somer la mare? Vara?"
"Pai... acolo toate se intampla de la sine. Nu ai nevoie sa iti fie  vreun zeu al iubirii prin zona.In plus, as putea sa iti garantez ca a fost vazut la Vama Veche."
"Da, asa e, asta e farmecul marii  si e  la fel de puternic precum sageata Micutului. Dar toamna? Nimic bun nu se intampla toamna..."
"Ei cum sa spui asa ceva? Toamna e un sentiment aparte. In ciuda vremii care care e din ce in ce mai rece, in ciuda frunzelor galbene care sunt mereu in bataia vantului, lasand copacii golasi. Toamna   nu stinge sclipirea din inima oamenilor, ci doar o pregateste  sa renasca mai tarziu. Fiecare  frunza galbena care cade sadeste in sufletul nostru un mugur de voie buna, un  sentiment de iubire si o raza de speranta. "
"Acum te inteleg..."
multumesc pentru fotografie!
"De aceea zambesc. Nu transform vara intr-o amintire razbunandu-ma pe  toamna care vine. Zambetul si voia buna tin de inima ta, anotimpul e doar un paravan care iti permite uneori sa te ascunzi de ceea ce nu ai curaj sa crezi."
"Asa e! Sa vina toamna... da! Vreau si eu sa zambesc!"


Va doresc tuturor o toamna plina de zambet!





P.S. pentru cei care vor inca sa semneze Petitia catre soare, puteti da clik aici. Multumesc!

25 de comentarii:

Liviu spunea...

Mișto. Chiar mișto!

Dar tot nu-mi place toamna. Vreau o prelungire a verii. Unde să depun o cerere? :(

Tudor Enea spunea...

Liviu - multumesc de apreciere. cat despre prelungire... hmmm... eu deobicei fac o petitie si inalt un zmeu(uite un exemplu aici: http://tu26dor.blogspot.com/2010/06/petitie-catre-soare.html). si las petitia sa se duca in zbor acolo unde trebuie. ce zici? crezi ca daca am sa inalt un zmeu mai primim ceva din vara inapoi?

Liviu spunea...

Merită încercat. Unde semnez? :D

Tudor Enea spunea...

ha ha... considera semnat si parafat. zmeul mi l-a cumparat deja N'Joy. Intre doua ploi ii dau drumul in inaltul cerului.

Liviu spunea...

Bun băiat. :) Aștept soarele.

P.S. Ai niște premii de luat de la mine, pentru munca ta. :) Treci prin vizită. :P

Tudor Enea spunea...

Multumesc incaodata Liviu. Am sa trec sa le ridic si sa le dau curs curand.
Zambeste, soarele e acolo undeva.

codruta bocse spunea...

...Liviu...ai aflat unde trebuie scris?
Poate nu mai vine toamna asta friguroasa si umeda...

Tudor Enea spunea...

Nana, Liviu, oricare din cei care vor sa mai semneze petitia - la arhiva blog in partea dreapta, al doilea articol din luna iunie - Petitie catre soare.
nu are importanta ca l-am scris pentru vara, e o petitie valabila oricand. e pt soare. multumesc

Tudor Enea spunea...

am adaugat linkul la sfarsitul articolului. puteti da clik acolo. multumesc din nou!

memori3s spunea...

Mie imi place toamna! toamna linistita, plina de struguri copti,nuci aromate, gutui parguite .. sunt multeee lucruri frumoase, sa aduc aminte de must, mere rotofeie, covorase magice de frunze aurii?
toate insotite de un zambet mare :D

DOAR NOI spunea...

Toamna frumoasa!
Imi pare tare rau ca vara nu ti-a adus iubirea...

Poate nu era timpul si locul...

:)

Alisandra spunea...

Que tu aies part d'un automne plein de sourires.

elena marin-alexe spunea...

Toamna este anotimpul sufletului, purtand in ea bogatie de frumuseti!

Anonim spunea...

tudy sper ca piesa asta sa iti placa! pentru tine!
http://www.youtube.com/watch?v=UdPOCQGYwrk

Alisandra spunea...

À Anelise: La mélodie que tu as envoyée à Tudor, dans ce commentaire-là, est très belle.

Alisandra spunea...

À Anelise:Est-ce que tu aimes cette chanson?
http://www.youtube.com/watch?v=WYeDsa4Tw0c

Tudor Enea spunea...

memori3s - este exact ce am omis sa scriu eu printre frumusetile toamnei. multumesc mult de tot pentru completare.

DoarEu - Nu pot spune unde e iubirea... poate locul era bun, poate timpul era si el, poate eu nu am fost suficient de atent cand a trecut iubirea pe langa mine. multumesc mult.

G- Merci beaucoup
un automne plein de surprises et de grands sourires.

Doamna Elena - ce frumos ati scris. multumesc mult.

alis - imi place piesa, multumesc mult. si G. e de acord cu tine.

Maya spunea...

Asa, printre multele mele probleme,la articolul aceasta fac un efort si scriu...
Toamna e frumoasa, e anotimpul sufletului meu, soarele ei este cel mai bland, culorile ei sunt cele mai calde.Ador ploile lungi si marunte, ador sa ma plimb pe sub castani cu castane coapte, sa calc pe frunze ruginii!
Ma bucur ca a venit toamna! Mi-am dorit mult sa o mai prind si se pare ca intr-adevar mi se indeplinesc toate dorintele. O seara buna, Tudor!

Tudor Enea spunea...

maya - ma gandeam ca rticolul asta o sa te aduca pe aici. stiu ca toamna e preferata ta. ma bucur nespus pentru fericirea ta! iti multumesc.

Anonim spunea...

:) foarte draguta poza atasata la articol...cum as putea sa fac rost de ea mai mare (eventual wide) bafta!

P.S.: Am promis ca aam sa postez pe blogul tau ca sa stii ca am intrat si ca am citit :P

Tudor Enea spunea...

cu siguranta mi-am dat seama cine esti. iti multumesc ca ai intrat.
deobicei in marea majoritate a cazurilor incer sa folosesc fotografii care imi apartin. aici, din nefericire nu sunt fotografiile mele. sub a doua fotografie gasesti linkul de unde le-am imprumutat.

Anonim spunea...

ca tot sunt aici...cum a ramas cu pariul? :)

Tudor Enea spunea...

a fost egal. se reporteaza:)))

Olivia spunea...

Superb !
Ador zilele senine de toamnă cu plimbări prin parc în timp ce vântur frunzele căzute... căci "fiecare frunză îmi şopteşte fericirea, planâd către pământ din copacul toamnei."

Tudor Enea spunea...

iti multumesc, Olivia. imi place foarte mult citatul pe care l-ai ales. te mai astept pe aici. toate bune.