miercuri, 17 noiembrie 2010

Antiteză în oglindă

În faţa mea eşti tu. În faţa ta sunt eu. Doi oameni simpli. Singura asemănare pe care o găsesc la prima vedere. Tu eşti în lumea ta, eu am lumea mea. Tu visezi, eu zbor printre stele. Suntem atât de diferiţi puşi faţă în faţă. Eu îmi mişc mâna stângă. Tu o mişti pe cea dreaptă. Eu clipesc dintr-un ochi, tu clipeşti din celălalt.  Inima mea bate într-o parte, a ta în cealaltă. Piciorul tău drept aleargă. La mine aleargă cel stâng. Aura celesta pe care viaţa ne-a pus-o pe cap e ciobită în nenumarate locuri. Binenţeles, la mine mai mult  în stânga, la tine mai des în dreapta. Totul este pe dos la noi doi, doi oameni simpli puşi faţă în faţă.

În cursul vieţii prin faţa fiecăruia trec oameni. Unii se opresc căutând asemănări şi puncte comune, alţii  se duc fără să lase măcar amintiri. Câteodată se opreşte un om care pare sa  coincidă cu noi. Altădata însă, omul care se opreşte în faţă e diferit. Câţi dintre voi ar suporta să aibă în faţă un om  opus din toate punctele de vedere? Câţi dintre voi ar sta să analizeze? Aţi fi oare capabili să găsiţi dorinţa de a începe o relaţie cu un astfel de om? Un om care vă priveşte în ochi părând să aibă doar gânduri diametral opuse faţă de ceea ce ştiţi că e normal în viaţa de zi cu zi? Greu de crezut, aproape imposibil. Şi totuşi, dincolo de antiteza din noi, lucrurile sunt simple. Mai simple ca noi. Pentru că între noi doi există ceva ce ne leagă. Există curajul de a privi viaţa dintr-o altă perspectivă, dintr-un unghi de vedere diferit faţă de aparenţe.
În faţa mea eşti tu. În faţa ta sunt eu. Fiecare din noi priveşte în ochi soarta ca o oglindă uriaşa. În faţa oglinzii tale am apărut eu. În faţa oglinzii mele ai apărut tu. Faţă in faţă ne  privim şi chipul ne zâmbeşte din ambele emisfere.  Partea ta dreaptă se contopeşte cu partea mea stângă.  În oglindă  părem opuşi dar practic suntem una şi aceeaşi presoana. Opusul din mine se completează cu opusul din tine,  unind punctele lipsă şi formând  o legatură puternică şi completă. Iubirea din noi râde cu ambele suflete şi se transformă într-o dragoste eterna şi unică. Atât de diferiţi şi totuşi atât de asemănători.
Cu totii visam sa găsim in   viaţă partenerul ideal. Cu aceleaşi gusturi, idei, vise. Nu vă lăsaţi conduşi de aparenţe şi banalitaţi. Nu incercati sa gasiti o copie fidela a ceea ce sunteti. Fiecare om e unic în felul său. Nu respinge un om pentru o idee greşită.  Două gânduri  pot fi oricând asemănătoare  când crează un vis comun. Pentru ca dragostea poate face din doi oameni diferiti un cuplu  cu acelasi ideal.

17 comentarii:

Anna spunea...

In cazul meu n-a mers niciodata cu antiteze. Cele mai frumoase relatii le-am avut cu oameni apropiati mie. Contrasetele au fost de suprafata intotdeauna si ele au fost menite sa ofere numai completarea noastra in plan material.

Tudor Enea spunea...

Anna, e adevarat ce spui, insa vroiam sa subliniez fatul ca si oamenii care par diferiti se pot iubi completandu-se reciproc. multumesc mult pentru ganduri.

DOAR NOI spunea...

Intotdeauna plus cu minus se atrag... de am gasi persoana care ne seamana, ne-am plictisi la un moment dat.
Tind spre o persoana care sa ma completeze.

Un om de la care am ce invata, care sa ma motiveze sa fiu mai buna ca azi... :)

Ganduri senine!

Tudor Enea spunea...

asa este, Claudia. plus cu minus se atrag, iar o persoana care e asemanatoare ar tinde sa ne plictiseasca la un moment dat. multumesc. aceleasi ganduri senine si la tine.

ANM spunea...

Daca n`am nimic in comun cu persoana,macar sa invat de la ea.
Daca avem in comun, ne bucuram de ceea ce stim. Si merge de fiecare data.

Tudor Enea spunea...

Foarte corect, ANM. deacord cu tine. multumesc mult.

enjoyandrei spunea...

nu ar trebui sa cautam lucrurile pe care le avem in comun cu persoana de alaturi. "comunul" e plictisitor. e prea comun:). daca doua persoane nu sunt pe aceeasi lungime de unda nu trebuie sa se bata cap in cap...mai bine ar construi o relatie IESITA DIN COMUN ;)

Tudor Enea spunea...

o relatie iesita din comun e concluzia de baza aici. comunul e plictisitor. "iesit din comun" suna ideal. multumesc mult fratello.

Anonim spunea...

cine ai fi si tu akuma sa dai sfaturi? teai uitat in oglinda si ai visat o gajika? dute mah visatorule si dormi ca ai facut riduri de la cat teai holbat in ciobul ala de sticla de zici ca ii oglinda

Tudor Enea spunea...

multumesc ca m-ai citit. mai lucreaza putin la scris. daca tot ai o parere e bine sa inteleaga lumea ce spui.
si un nume, fie el si fictiv ar fi grozav. nu vrei sa ramai un anonim.
cat despre ridurile mele, sunt de la prea mult zambet. zi senina sa ai.

Alisandra spunea...

Oui... À cause des sourires spécials.
Je t'embrasse!

Tudor Enea spunea...

merci beaucoup, G. pour le souris :)

cypy - s-a rezolvat. multumesc.

memori3s spunea...

Dragostea apare de unde nu te astepti in momentul in care nu te astepti, indiferent ca ai sau nu lucruri in comun, fie ele multe/putine la numar.. ea e simpla, noi o complicam.. ea e frumoasa, noi adaugam un DACA..
Da, dragostea poate sa faca un cuplu ideal din doua persoane diferite, insa si din doua persoane cu aceleasi indeletniciri, insa si dintr-o singura persoana, pentru ca daca ajungi sa simti ca iubesti e fantastic ;)
in incheiere, un zambet pentru un weekend minunat :)

Tudor Enea spunea...

memori3s ca deobicei ai punctat concluziile corecte. dragostea poate fi fantastica. week end minunat si tie. multumesc mult.

Ioana spunea...

Ton sourire, tes yeux, ton regard amoureux, ta façon d'exister, ...ce sont ces petites choses qui font que dans tes bras je me repose, je prends le temps d'aimer!

Tudor Enea spunea...

Maintenant, il ya une autre raison de sourire!

Munteanu CONSTRUCT spunea...

Cand construim si noi ceva in plus?