duminică, 8 ianuarie 2012

Trei cuvinte pentru trei sentimente


La început de an, în ciuda unui avânt cu aer proaspăt de nou și dorință de împlinire, lucrurile tind sa fie, de cele mai multe ori în impas. Sunt atâtea de făcut și totuși pare atât de greu să începi de undeva. Vrei un nou start, însă nu știi de unde să te apuci. În acest sens, e bine să tragi aer în piept să îți faci ordine în gânduri și să-ți definești prioritățile. Odată descoperit locul și momentul pe care vrei să îl faci sau să-l refaci, toate vin de la sine. Te lași purtat de soartă și lucrurile  se așează în oridinea lor firească. Până să îți dai seama de toate, timpul a trecut și începutul tău deja are un cuprins.

 În materie de scris mi se întâmplă la fel. Par să stau azi în față unui impas, abătut și cuprins în cea mai mare parte de gânduri negre. Acest fapt se datorează poate și vremii mohorâte de afară. Ninge zemos și rece, iar vântul suflă mai puțin prietenos pe la fiecare colț de casă, anunțând iarna care a întârziat până acum să apară. În realitate insă, zambesc si mă amuz fără nici un impuls in fata paginii goale. Încercând fără succes să încropesc povești, am scris trei paragrafe, aparent la întâmplare, în fiecare din ele dorind să surprind o anumită stare de spirit. Iar dacă mie nu imi iese nimic, mi-a venit ideea să vă pun pe voi la treabă și să văd cum stați cu spiritul practic când vine vorba de descrieri literare. Astfel am să vă provoc să ghiciți și să-mi numiți cele trei stări emoționale care se reflectă în cuvintele de mai jos. Ce spuneți? Reușiți? 
1. Țipă. În liniștea nopții ecoul se  frânse în mii de cioburi care  s-au rotit ca un bumerang sfâsâindu-i inima. Ochii, roșii stăteau să îi săra din cap, părul îi era răvășit și  întreg trupul în flăcări. Năriile  îi sfârâiau, gura îi spumega fără voie. Cuvintele aruncate în valuri pline de ură și resentimente ieșeau dintre buzele vineții fără sens.  Țipă din nou și se aruncă precum un taur rănit în coridă.  
2. De după nori, luna se răsfrângea în umbre misterioase și reci. Vântul suflă că o șoaptă ascuțită, înghețându-mi sufletul. Inima îmi bătea repede și conștientă de pericolul ce mă pândea. Picioarele refuzau să se miște, corpul nu mai reacționa la comenzi. În mintea mea visam că alerg, însă ochii îmi înghețaseră în fața lui. Priveam consternat simțind părul ridicându-se involuntar pe mână și șoaptele nopții se transformară în țipăt.
3. Pulsul inimii i se acceleră ușor și  își simți obrajii cum prindeau culoare. Îi căută privirea și mâna  tremură ca o adiere de vânt când îi atinse pielea catifelată. Un zâmbet îi înflori ștrengărește în colțul gurii și sufletul radie de fericire. Prin el treceau mii de frisoane și întregul său  corp părea că a prins aripi.  Plutea deasupra universului  și mâna lui o ținea pe a ei.
 
Nu m-am gândit încă la un premiu, însă dacă e nevoie sunt sigur că am să găsesc ceva pe măsură. Succes!Să aveți mereu zâmbet senin si voie bună!

19 comentarii:

DOAR NOI spunea...

Razbunare, teama si iubire. :)

La multi ani minunati, cu sanatate, intelepciune,c uraj, armonie, dragoste si noroc iti doresc din plinn.

Cele bune pentru sufletul si mintea ta sa se adune.:)

Iulia spunea...

furie, frica, dragoste:) frumos ce ai scris!:)

Ioana spunea...

Cei trei F: furie, frica si ...fiorii dragostei :-P

andreiraduM spunea...

Tudor, man, te salut!
La multi ani cu sanatate si impliniri
restul, "le-m duce pe toate" ...

Toate cele bune!

Prof. drd. Florentina Teacă spunea...

Manie, teama, iubire... Trei stari absolul normale in parcursul vietii. Toate cele bune de la Covasna!

Max Peter spunea...

Pe mine m-ai pus în încurcătură. Recunosc că n-am ghicit.

Tudor Enea spunea...

Doar Noi - e greu de exprimat furia in cuvinte fara sa aduci putin si din sentimentul razbunarii, asa ca nu te pot contrazice. Iti multumesc mult. La multi ani si tot ce se poate indeplini pentru tine in noul an!

Iulia - iti multumesc mult de tot!

Ioana - stii ce mi-a placut la tine? ca ai spsu simplu furie si frica si ai adaugat "fiori" langa dragoste. Frumoasa limba noastra romana :) Multumesc.

AndreraduM - te salut cu bucurie. Iti multumesc mult. La multi ani si toate bune!

handmade.in.covasna - salutari Cu bine de la Piatra Neamt. Iti multumesc mult.

Max Peter - fii linistit, nu e nici un bai. Multumesc de vizita si salutari. Toate bune!

Gabriela Elena spunea...

Frumos ai inceput anul, Tudor! :D

Mi-am inchipuit starile sufletului, care au generat cele trei fragmente si iata cam ce am gandit eu:
1. ura si multa furie
2. frica insotita de panica
3. timiditate si o dragoste adevarata, curata, sincera. :)

Tudor Enea spunea...

Gabriela Elena - iti multumesc. Ai adus o completare potrivita la cele trei stari sufletesti. Sa ai o noapte senina!

DĂSCĂLIȚA CREATIVE TRAINING spunea...

furie, teama, iubire

La multi ani si la multa inspiratie in continuare!

Tudor Enea spunea...

Miki - La multi ani. Iti multumesc mult!

DOAR NOI spunea...

Te astept - alaturi de alti cititori ai blogului tau - la concursul organizat de mine. :)

Multumesc. :)

http://bios-doareu.blogspot.com/2011/12/poveste-si-concurs-literar-de-amatori_28.html

Tudor Enea spunea...

Multumesc de invitatie, Claudia. Rog pe cei interesati sa arunce o privire. Acest concurs e de fapt o provocare literara pentru fiecare in parte. Mult succes!

DOAR NOI spunea...

Multumesc pentru ajutor.

Cred ca e o forma d e a gasi o cale de a pune punct si a o lua de la capat. Caut solutii si viziuni... sunt sigura ca fiecare gandeste si simte altfel...

:) Ganduri alese... :)

Tudor Enea spunea...

Impasul asta literar e obisnuit. Sunt convins ca se vor gasi idei stralucite care sa iti poata fi de folos.

DOAR NOI spunea...

Heeeii... :))) Ai inteles gresit... Nu sunt in impas.. si nu folosesc ideile nimani pentru a scrie eu ceva... :))

E vorba despre un concurs.. dau premii din buzunarul meu si asta imi face o deosebita placere.. :))

Vaaaaaaaaaaaaaaaaaai cum s-a inteles... :)) M-am exprimat eu gresit... corect era:'caut ca oamenii sa gaseasca solutii... "

Tudor Enea spunea...

Am inteles ideea, insa ceea ce am spus nu a fost cu tenta negativa ci din contra. Oricum, felicitari incaodata pentru initiativa. Multumesc.

Anonim spunea...

e foarte interesant ca am descoperit textul asta...am dat timpul inapoi si pe 8 ianuarie m-au incercat toate starile descrise de tine...fantastic!!! n-as fi putut descrie mai bine decat tine trairile mele din acea zi...a fost o trecere brusca de la o stare la alta...a nu se intelege ca sunt labil ...sunt doar abil... multumesc !!!

Tudor Enea spunea...

Sunt sentimente pe care toti le avem si le simtim. Cand trecem de la o stare la alta nu e neaparat un lucru rau ci un mod de regasire pe sine. MUltumesc frumos.