sâmbătă, 1 decembrie 2012

Sunt român!


- Where are you from? (De unde eşti?)
- Romania! Have you been there? (Ai fost acolo?)
- Romania? No! Never! (România? Nu! Niciodată)
- Too bad! It’s a beautiful country with beautiful people! (Păcat! E o ţară frumoasă cu oameni frumoşi!)


Se uita la mine dezorientat şi nu ȋnţelegea dacă ȋl iau peste picior sau vorbesc serios. Se scarpină ȋn cap, surprins că ȋncă il priveam fix, aşteptându-i reacţiile. Parcă ȋi suna cunoscut: “Romania?!” Ȋşi aminti cerşetorul de la colţul blocului care ȋi cerea bani ȋntr-o engleză stricată.  Ȋşi aminti ţiganca care umbla cu un copil murdar ȋn brate implorând după bani şi mâncare. Ȋn urechi ȋi suna muzica celor care cântau ȋn piaţă dintr-o vioară şi-un acordeon, o muzică pe care nu avea să o ȋnţeleagă vreodată. Se uită la mine şi ridică din umeri:
- Beautiful people? (Oameni frumoşi?) Zâmbi fals şi dezgustat, fiind acum convins că ȋmi bat joc de el. Pe măsură ce se ȋndepărta, zâmbetul sau se transformă ȋntr-un râs nervos şi sinistru.
Frumuseţea oamenilor e definită ȋn moduri diferite pentru fiecare din noi. Ȋn lume nu există oameni frumoşi şi urâţi. Exista doar moduri abstracte de a privi realitatea.
Omul asta nu ştie că România nu ȋnseamnă doar oamenii ăia de pe stradă. Cei care cerşesc, fură sau strică tot ce le iese ȋn cale nu reprezintă numai România. Sunt doar o parte din cei care ȋşi caută mereu identitatea, total neinteresati de naţionalitatea pe care o poartă şi negând mereu că ȋn sufletul lor lumea nu este aşa cum şi-au construit-o ei.
România mea e alta. Oamenii mei sunt oameni care muncesc şi ne fac cinste. Sunt oameni care se ridică de jos chiar dacă sunt călcaţi ȋn picioare. Românul, dincolo de orice greutăţi e omul care merge mereu ȋnainte.
Se ȋntâmplă de multe ori ca diverşi necunoscuţi să mă ȋntrebe de unde sunt. E normal, sunt un străin ȋn ţara lor. Ȋnsă atunci când vorbesc despre ţara mea nu conteaza prea mult unde mă aflu şi ȋn ce limbă mă exprim. Dragostea de ţară e aceeaşi. Oamenii care mă ascultă ştiu fără să vrea cum să citească ȋn mine bucuria pe care o port ȋn suflet. Când mă gândesc la ţara mea, mă simt ca şi cum aş fi stăpânul lumii. Sunt mandru de mine şi fericit pentru că am fost binecuvântat şi am avut şansa să mă nasc român.

Romania e parte din mine. Şi oameni şi locuri, şi cer şi pământ. Să nu uitaţi niciodată şi să vă purtaţi mereu ȋn inimă şi suflet această bucurie unică de a vă simţi români!

La mulţi ani România, la mulţi ani români!

19 comentarii:

Tudor Enea spunea...

Dupa cum probabil multi dintre voi cei care ma cititi stiti deja, in momentul de fata urmez cursurile unei scoli internationale in Norvegia. Pe coridorul principal avem o tabla verde pe care sunt scrise mereu, cu creta, ideile de baza ale zilei. Azi a fost randul meu sa imi exprim creativitatea. Ce a iesit e exact ce vedeti in fototgrafie. Reactiile le voi afla maine dimienata cand se trezeste lumea:) Salutari cu bine tuturor!

pandhora spunea...

la multi ani romanului din tine care a scris cu tot sufletul aici si acolo, pe tabla...de departe uneori lucrurile se vad mai bine,si eu am simtit asta...
la multi ani Romania!

SoriN spunea...

La Mulţi Ani Române , fii mândru de ţara ta!

.✿*E LENA*✿. spunea...

La mulți ani,TUDOR!
La mulți ani,ROMÂNIA!
Zile frumoase îți doresc
acolo unde te afli!

Tudor Enea spunea...

Pandhora - probabil ca asa e. De afara se simte altfel. E pacat ca trrebuie sa plecam din tara ca sa intelegem ca ne iubim tara. Multumesc. La multi ani!

Tudor Enea spunea...

Sorin - sunt mandru si cu totii suntem mandri. Nu toti realizeaza asta, dar suntem mandri cu siguranta. Multumesc frumos. La multi ani!

Tudor Enea spunea...

Elena - mii de multumiri. La multi ani si numai bine!

Fireworks on the sky spunea...

Apreciez faptul ca nu doar spui, ci si demonstrezi ca esti mandru de tara si o reprezinti cu demnitate.Foarte frumos.Iti doresc o zi frumoasa(cat a mai ramas din ea :D ) .

michi spunea...

O tara mica si frumoasa cu aspiratii mari si oameni de omenie asta este Romania noastra.Sa fim mandri ca suntem ROMANI

Marin spunea...

Tara frumoasa, femeie frumoase, multe peisaje minunate, insa o economie cam proasta, o viata cam neplacuta cand vine vorba de finante.
Acuma na, daca lumea se multumeste cu 10 milioane pe luna si cu privitul atunci da, Romania e o tara de vis, nu pot sa zic ca nu.

angi spunea...

Asa vad si eu Romania.Frumoasa,cu oameni frumosi ca tine.
La multi ani,tara cu romani frumosi!

Tudor Enea spunea...

Fireworks on the sky - ziua a fost minunata, poate supraapreciata si supra entuziasmata datorita faptului ca un roman departe de casa se simte mult mai apropiat de casa intr-o asemenea zi. MUltumesc mult.

Tudor Enea spunea...


Michi - normal ca suntem suntem mandri si frumosi. Salutari cu bine acasa:)

Tudor Enea spunea...

Marin - salutari. Depinde de cum privesti lucrurile. Suntem condusi de un sistem pe care l-am acceptat tacit si poate prea indiferenti si tot ce ne-a ramas e sa ne plangem sau sa ne bucuram ca nu e mai rau. Aici discutiile sunt nelimitate cred. Multumesc mult.

Tudor Enea spunea...

Angi - la multi ani si toate bune. Mii de multumiri.

oatea spunea...

La multi ani si tie, romane drag!
Sa-ti fie bine acolo unde esti si sa raspandesti mai departe si lucruri bune despre tara noastra si familiile noastre!

Tudor Enea spunea...

Sarutmana, Oatea!

elena marin-alexe spunea...

Subscriu la cele spuse de tine aici:

Romania e parte din mine. Şi oameni şi locuri, şi cer şi pământ.
O seara frumoasa, Tudore!

Tudor Enea spunea...

Doamna Elena, toata stima pentru dumneavoastra. Multumesc mult de tot