miercuri, 5 decembrie 2012

Pregătiţi de sărbători?


Ajungeam acasă grăbit şi mă duceam direct ȋn camera mea. Mă schimbam de haine şi până seara lăsam emoţia să pună stăpânire pe mine. Ȋmi ştergeam apoi ghetuţele, le aranjam frumos, uneori făceam şi câte o fundă uriaşa la sireturi. Stăteam la pândă o vreme şi adormeam ȋntr-un târziu cu visele pline de poveşti de sărbători de iarnă.

Ȋntotdeauna când eram copil trăiam clipele astea la o intensitate maximă. Moş Nicolae, fratele mai mic al lui Moş Crăciun e cel care dă startul lunii cadourilor. Ȋn fiecare an, ȋn noaptea de cinci spre sase decembrie merge din casă ȋn casă şi umple ghetuţele curate ale copiilor cuminţi cu dulciuri sau jucării. Ȋmi amintesc mereu cu câtă fericire mă trezeam dimineaţa alergând ȋntr-un suflet să-mi verific papucii. Era frumos! Eram copil!
Ȋn fiecare an cineva a avut grijă de mine să ȋmi pună ȋn noaptea asta specială măcar o ciocolată ȋn ghete. Ȋn nici ȋntr-un an nu s-a ȋntâmplat să las noaptea să treacă neȋnsemnată. Mereu au fost părinţii sau Ea sau vreun prieten când eram mai mulţi plecaţi departe.
Azi e din nou 5 decembrie. Ȋn camera mea, lângă calorifer, se odihnesc papuci. Pentru prima dată ȋn viaţă, mă voi trezi ȋn dimineaţa de Sfântul Neculae fără să găsesc nimic ȋn ghete. Sunt departe de toţi cei care mă iubesc şi distanţa transformă gândurile ȋn singurătate. Sunt ȋnconjurat aici de oameni noi, oameni deosebiţi, ȋnsă prietenii ȋmi sunt ȋn altă parte. Ea care a fost e la fel de departe ca şi cea care va fi vreodată să fie din nou şi nimeni nu poate astăzi să ȋmi umple golul cu sentimente. Nu ȋmi doresc nimic. Nu vreau să găsesc ȋn ghete dulciuri sau alte lucruri. Dacă ar fi să vreau cu adevărat ceva mi-aş dori să mi se umple inima cu iubire. Să o dau ȋnapoi ȋnzecit. Să o ofer la toţi. Să ȋi molipsesc pe fiecare de voie bună şi dragoste eternă.
Faptul că sunt singur nu e un semn că trebuie să renunţ la copilarie. Nu e nici măcar un semn că singurătatea mea e justificată. Ghetele alea goale sunt doar un semn al schimbării pe care mi-a dorit-o şi de care mă bucur ȋn fiecare zi. Iar schimbarea este ȋn bine  chiar dacă orice drum spre atingerea apogeurilor necesită depăşirea obstacolelor şi acceptarea sacrificiilor. Eu intodeauna mi-am ȋmplinit visele!
Vă doresc să vi se umple ghetuţele cu bunătăţi şi gândurile cu speranţe, iar visele să vă devină mereu realitate!

7 comentarii:

oatea spunea...

Da, e greu, dragul nostru!
Eu iti doresc sa ai putere sa mergi mai departe si speranta ca sa poti sa invingi.
Te iubim si vreau sa reusesti!

eandrei spunea...

sunt convins ca visele tale se vor implini mai devreme sau mai tarziu! chiar daca nu am fost aproape de tine in noaptea ce a trecut, sa stii ca noi ti-am pus in ghetute ganduri bune, sanatate si fericire multa!

Loredana spunea...

Asa e viata, uneori are cine sa-ti umple papucii cu bunatati, alteori alergi tu dupa altcineva pana ti se rod papucii de tot, altadata ti se da papucii sau ii dai tu pentru alte vise, si tot asa...

Tudor Enea spunea...

Oatea - sarutmana. Asa cum nimeni nu ne poate lua visele, la fel nimic nu poate stinge speranta. Multumesc mult de tot.

Tudor Enea spunea...

Andrei - Ghete3le sunt pline si m-am umplut de vie buna de jos pana sus. Acum ma inalt printre vise. Multumesc frumos.

Tudor Enea spunea...

Loredana - e un ciclu al vietii. Importat e ca de fiecare data cand cazi sa ai puterea sa te ridici si sa mergi mai departe. Multumesc frumos!

Marinus spunea...

Eu nu sunt tocmai un tinerel, insa sa fiu sincer m-ar multumi lucuri simple ce nu pot cumpara.
Nu este vorba despre organe sau altceva, sunt lucruri banele ce le pot dobandi sau nu in timp, insa eu sper ca mosul sa-mi aduca macar speranta.
Ceea ce ce iti doresc si tie.