duminică, 4 aprilie 2010

Noapte de Lumina


Noaptea Invierii Domnului ramane cunocuta in istorie ca noaptea in care tot poporul, fie el credincios sau mai putin credincios se duce la biserica sa ia Lumina. Am observat anul acesta o infuzie masiva de tineret. Nu are rost sa te intrebi ce cautau de fapt. Probabil jumatate din ei habar nu aveau de ce se aflau acolo sau ce ar semnifica macar pe jumatate aceasta sarbatoare; insa daca toata lumea merge, de ce nu ar merge si ei. Ideea e simpla - vii cu grupul preferat de prieteni, aprinzi lumanarea de la preot sau de la cine poti, canti de cateva ori niste versuri simple si apoi pleci cu lumanarea aprinsa spre casa sau spre clubul in care vei petrece.  Slujba de dupa nu e decat pentru persoane de varsta a a treia care  nu au altceva de facut acasa. 
Exista reguli care sunt absolut obligatorii si fapte care trebuiesca sa se intample in grupurile de tineri - intotdeauna va fi cel putin un telefon  care va suna tare cu melodie cat mai stridenta si de fiecare data persoana  va insista daca i se da ocupat. Deasemenea cel care va raspunde va vorbi suficient de tare pentru a  deranja persoanele direct implicate in ceremonie. Intotdeauna vor fi macar doi care se vor imbranci, vor rade la inceput pe infundate pentru a termina in hohote in final si se va folosi limbaj obisnuit "de cartier" fara nici o jena fata de locasul sfant in care se desfasoara slujba. 
Nu poti decat sa ignori toate astea, sa canti Invierea asa cum   cum simti, sa ai grija de lumanarea ta  sa nu se stinga si sa te gandesti la lucrurile bune care ar putea sa ti se intample de acum incolo.
Apoi, important e ca ajungem fiecare din noi cu lumina in case si cu sufletul impacat si plin de pace macar pentru noaptea care urmeaza.
Imi doresc ca in casele voastre sa fie sarbatoare si in suflete pace!
Hristos a inviat si sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

15 comentarii:

CORA spunea...

În Noaptea Învierii, Lumina lui Dumnezeu coboară pe pământ! Deschide larg ferestrele sufletului tău și lasă Lumina Sfântă să pătrundă în cele mai ascunse cotloane! Paște Luminat!

Alisandra spunea...

Joyeuses Pâques à toi,Tudor!

Sonya spunea...

Paste Fericit!!!!

din pacete tineretul nu tine seama de bunele maniere

DOAR NOI spunea...

Hristos a INviat! Fie ca Lumina sa pogoare asupra ta intelepciune, sanatate, spor, iubire, credinta si speranta de mai bun, mai frumos, mai curat, mai senin!
La slujba aseara, mi-a ars pantalonul... huliganismul .... si... nu mai comentez!
O zi frumoasa si binecuvantata alaturi de cei dragi!

DOAR NOI spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=Sov5zw4rC-w
asculta... iti va placea....

Alexandra spunea...

Din pacate, am vazut lume care se imbulzea si impungea din toate partile pentru a lua Pastele sau lume care vorbea urat chiar si in curtea bisericii. Intr-adevar, multi uita semnificatia Invierii. :D

Un Paste Fericit alaturi de cei dragi si multa lumina in suflet. Hristos a Inviat!

Monica spunea...

Hristos a inviat!

Lumina si liniste, Tudor :)

Tudor Enea spunea...

a nu se intelege gresit, nu am nimic impotriva tineretului... doar ca ma intriga anumite lucruri..., in rest toate bune si sarbatori fericite!

Maya spunea...

Desi cu intarziere, apar si eu sa urez toate cele bune tuturor! Sarbatori fericite!
*intarzierea este din motive absolut independente de vointa si dorinta mea

Tudor Enea spunea...

Multumesc mult tuturor!
Maya, niciodata nu e prea tarziu.

Valentin spunea...

HRISTOS A INVIAT!TUDOR

Tudor Enea spunea...

Adevarat a inviat,Valentin! :)

dedel spunea...

un zambet de primavara te asteapta pe blogul meu !!!

Sonya spunea...

ai un premiu p blogul meu, am ptimit si eu d l tn, acum iti dau si eu tie:)

Tudor Enea spunea...

dee, Sonya, multumesc mult de tot. raman recunoscator!