vineri, 4 iunie 2010

Spune-mi de vis...

De aproape o saptamana ma chinui sa descifrez un vis. Sa ii inteleg sensul si rostul pentru care l-am avut. Visele vin si trec. Visele obisnuite le ai noaptea. Cele neobisnuite sunt doar  fapte la care visezi cu ochii deschisi si  iti imaginezi doar ca vor deveni realitate. Cand visezi se spune ca ai avut o noapte linistita si ai reusit sa iti faci ordine in  ganduri. Totul vine din subconstient si intamplarile pe care ti le imaginezi  in timpul somnului au o oarecare legatura cu realitatea in care traiesti zi de zi.
Luni noaptea m-am trezit agitat. Era trecut de trei  dimineata si inima imi batea cu putere. Tricoul de pe mine era ud, la fel si parul, iar broboane de transpiratie inca imi impodobeau fruntea. Am refuzat sa ma ridic  gandindu-ma intens la momentul care m-a facut sa ajung in asa stare. Stiam ca am avut un vis ciudat si inconstient refuzam sa  il readuc in memorie. M-am trezit de tot si mi-am spalat fata cu apa rece privindu-ma speriat in oglinda. Cineva mi-a spus odata  ca daca privesti in oglinda sau pe fereastra cand te trezesti uiti automat ce ai visat. Sunt doar povesti. Nu vedeam decat doi ochi incercanati care priveau dincolo de irisul semitransparent. Mi-am amintit  visul in amanunt si m-am cutremurat din nou. Am vrut sa adorm repede si sa uit. Am inchis ochii si i-am strans cu putere. Capul a intrat singur sub perna ce parea sa ma acopere in totalitate. Zgomote ciudate incepeau  sa se auda de peste tot soptindu-mi in ureche. Diverse raze de lumina imi incercau pleoapele  pacalindu-le sa stea deschise. Nu mai puteam sa ma intorc la somn. Visul avut nu imi da dea  pace. Mintea  si gandurile o luasera  razna incercand sa caute explicatii. Nu a fost un vis de groaza, nu a fost un vis in care s-a intamplat ceva rau. A fost doar o secventa in care o persoana  statea in fata mea si imi cerea explicatii. O persoana pe care nu am mai vazut-o de  cinci ani de zile si nu m-a mai interesat vreodata soarta ei. Si acum brusc, in miez de noapte, imi cerea sa ma justific.  M-a privit si a spus ca numele ei ramane vesnic in mintea mea...


Am privit un punct fix in tavan, masurand  apoi distantele dintre punct si perete, punct si fereastra, eu si punct. Am rotit punctul in toate directiile si nu am reusit sa gasesc nici o explicatie logica pentru care eu trebuia sa privesc acel punct.
Dimineata m-a  trezit obosit si plin de mahnire. Punctul pe care il privisem toata noaptea parea sa fie tot acolo. La fel si visul. Sufletul refuza sa se trezeasca si mintea imi juca feste. Ziua a trecut normal  fara schimbari in comportamentul meu, insa imaginea din noaptea precedenta mi-a ramas pe retina. 
Nu sunt omul care sa ghiceasca in stele. Nu stiu sa descifrez vise. Nu am nici o idee asupra semnificatiilor. De obicei nu ma trezesc noaptea impresionat de ceea ce visez.
Nu am datorii morale fata de nimeni, sunt impacat cu toti oamenii pe care ii cunosc, iar persoana pe care am visat-o e departe de mine,  are viata ei si nu are nici o legatura cu nimic din viata mea din ziua de azi. 
Va astept pe voi sa va dati cu parerea despre semnificatia unui vis care ar putea insemna ceva, atata timp cat inca ma mai macina dupa 4 zile si 4 nopti de nesomn! Oare ar trebui sa fiu ingrijorat? Voi ce spuneti? 

11 comentarii:

Anna spunea...

Toti avem macar un tren in viata in care nu ne-am urcat...Un vis e ca un cuvant pe care nu l-ai rostit. Un dor nespus. O iertare neimplinita. Sau e un alt prag din, catre noi insine.

Anonim spunea...

poate ca ti-ai amintit de ea zilele alea si inevitabil ai visat-o. eu am patit-o de multe ori sa-mi doresc sa-l viseze si asa sa fie. cel mai ciudat e cand si ceaalalta persoana are acelasi vis, asta te macina si mai mult, incepi sa te intrebi de nenumarate ori de ce, poate ca asa trebuie sa se intample si in realitate.
offtopic: cuvantul veerificat este plenea :P..(scuze de scris dar e ora 6.30)

DOAR NOI spunea...

cred ca urmeaza sa se intample ceva in viata ta, sa cunosti pe cineva, si trebuie sa iti "purifici" sufletul si gandurile.
poate vei trai o dragoste intensa, si trebuie sa te convingi ca cea care a fost... merita o "explicatie". spune-ti: "nu ma simt vinovat. am facut totul precum am simtit." sau, din contra, poate te simti vinovat si cere-ti iertare.
sunt vise Vlad... esti un barbat puternic, care a iubit si a suferit, sia cum, probabil e timpul sa te vindeci.
Imbratisari si soare si zambete si voie buna!

oatea spunea...

nu stiu de ce gen era persoana respectiva,nu stiu daca ar conta treaba asta,oricum cred ca prea multe griji te apasa,prea mult ploua,esti mult prea obosit
cam astea ar fi explicatiile mele
am avut si eu vise din astea,care pareau atat de reale,incat multe zile m-am simtit sujugata de ele
"duca-se cu noaptea!"se zice de obicei si timpul si prietenii te vor ajuta sa depasesti momentul neplacut
cu drag...

elena marin-alexe spunea...

Biblia spune ca: Visele se nasc din multimea gandurilor Eclesiastul 5:3a.
Dar cred ca sensibilitatea ta, te face sa ramai inca mult timp sub influenta visului, mai ales daca persoana din vis a avut un loc in viata ta vreodata..
O zi plina de senin sa ai Tudore!

Ana Gabriela spunea...

poate ca perosna pe care ai visat-o are nevoie de un sprijin din exterior...

Maya spunea...

E doar un vis de-o noapte,atat! Nu mai lasa trecutul sa te ajunga din urma. Priveste drept inainte, sunt sigura ca vei vedea lucruri minunate.

Alisandra spunea...

26 mai 2010.Rêver.Moi.École.Pleurer.Trembler.
3 juin 2010.Moi.École.Pleurer.Trembler..
Quelle coïncidence,n'est-ce pas?

Tudor Enea spunea...

In primul rand va stimez pe toti pentru ceea ce mi-ati scris. Imi face placere sa vad ca fiecare are o parere diferita si o interpretare proprie asupra visului meu. Voi incerca mai jos sa raspund fiecaruia dintre voi cu respectul si multumirile cuvenite. Sa auzim numia de bine:

Anna - in viata suntem calatori si multe trenuri le ratam poate la mustata. De unde stim insa ca nu era chiar asta esenta, ratarea trenului?

anelise - e putin probabil ca cealalta persoana sa fi avut un vis de acest fel. spuneam ca nimic nu ne mai leaga acum. totusi nimic nu e imposibil in viata.

Claudia(|DoarEu) - mi-a placut idea ta plina de optimism. poate intra-devar e timpul sa se intample ceva in viata mea si asta e doar un semn ca viata merge inainte.

oatea - visele "duca-se cu noaptea" mai ales daca nu sunt de nasul nostru. stiu ca sunt multi, inclusiv tu care ma sustineti si imi vreti numai binele. sunt mai mult decat recunoscator pentru asta.

Doamna Elena - legaturile cu religia le facem in fiecare zi voit sau nu, important e dor sa credem ca cineva acolo sus are grija de noi.

raza de soare- m-am gandit si la asta... asa cum fiecare din noi simtim nevoia sa ne intoarcem in trecut pentru o lectie cu amintiri, de ce nu ar face si ea acelasi lucru. putin probabil, insa nu pot nega acest lucru fara un argument concret.

Maya - bun sfat. in fata mea viata se desfasoara plina de surprize si nu am nimic de facut decat sa ma bucur de ele.


Geo (Au-delà des nuages se trouve mon monde!) - est une coïncidence. est un cycle de vie.
chacun de nous peut le traduire en d'autres termes.

enjoyandrei spunea...

eu as zice sa revii la realitate. o persoana pe care nu ai mai vazut-o de 5 ani de zile si mai ales care nu s-a interesat de soarta ta in tot acest timp nu merita nici macar o explicatie. nu trebuie sa te justifici in fata nimanui. probabil ca in treacat ti-ai adus aminte de ea si ti-ai facut singur procese de constiinta. nu merita. nu mai trai din amintiri ca iti faci singur rau. probabil ca doar atunci cand vei reusi sa te rupi in totalitate de trecut vei putea sa iti gasesti dragostea adevarata.

Tudor Enea spunea...

ca deobicei un raspuns mai mult decat perfect. multumesc mult fratioare. am sa trag invataturile necesare.