marți, 5 ianuarie 2010

Catelusul schiop

Ieri a fost prima zi de servici in noul an. In plus a fost si luni. Si cum lunea nici iarba nu creste(intre noi fie vorba era si groaznic de frig afara pentru o buna productie de iarba), frecam menta ramasa in stoc de anul trecut si ma delectam cu povestioarele de sarbatori ale colegilor de servici. Intr-un moment de liniste si pauza de o tigara a povestitorilor, atentia mi-a fost atrasa de o mica intamplare de la radio. Nu am auzit de la inceput si nu stiu exact cui ii apartine insa o voi reda in cuvintele proprii:
Un baietel de 10 anisori, a intrat intr-un magazin cu animale de companie pentru a-si cumpara un catelus.
S-a plimbat printre custile cu animale si undeva intr-un colt mai indepartat al magazinului, ferita oarecum de privirile clientilor, a vazut o catelusa care avea 5 pui.
S-a apropiat de vanzator si l-a intrebat politicos si emotionat:
"Cat costa catelusii aceia din spate?"
"Fiecare catelus costa 500 de lei", i-a raspuns vanzatorul si s-a indreptat spre catelusi dandu-le voie sa iasa afara pentru a a se juca cu baietelul.
"Eu am doar 300 de lei ", a raspuns baietelul si s-a aplecat incet si atent sa intampine catelusii care veneau spre el.
Patru dintre catei au venit imediat, iar al 5-lea, speriat si schiopatand de un picior s-a apropiat mai greu.
"Acel catel costa doar 400 de lei pentru ca s-a nascut cu o problema la un picior si nu va putea merge normal niciodata in viata."
"Inseamna ca ala e catelusul pe care il vreau!" spuse copilul, zambind fericit catre vanzator.
"Va voi da cei 300 de lei pe care ii am la mine si voi aduce negresit inca 100 de lei pentru a-mi cumpara acest catelus, pentru ca el e tot ce imi doresc pe lumea asta!"
"Dar acel catelus este schiop. Nu Va fi normal niciodata. Cu siguranta nu trebuie sa il cumperi pe el."
Baietelul se ridica cu greu de jos si se apropie schiopatand de vanzator. Isi ridica usor pantalonul de la piciorul drept lasand sa se vada cum gheata sa incalta o proteza de lemn.
"Asa cum eu sunt un copil normal cu un picior de lemn si acest catelus fara un picior are dreptul sa fie iubit ca un catelus normal"
In viata avem mereu tendinta de a discredita persoanele cu handicap, ezitand in a-i credita cu sanse in situatii normale, evitand sa ii punem pe picior de egalitate cu oamenii normali.
Sunt si ei oameni si au aceleasi drepturi si sentimente. Si ei pot iubi si ei pot fi educati si ei pot fi uneori mai buni si mai prietenosi decat noi - acesti oameni normali care uitam vesnic sa ne respectam aproapele.

11 comentarii:

nasturash spunea...

Induiosator...Pe de alta parte, atat de frumos mesajul...
Placut..Mai trec pe aici.

Tudor Enea spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
CORA spunea...

Frumoase ganduri, interesant verbalizate, Poate ar trebui sa scrii mai des!

Tudor Enea spunea...

va multumesc mult!
Va astept oricand si am sa imi fac timp sa scriu mai des:)

Lillee spunea...

Frumos...foarte frumos. Chiar m-ai emotionat! ...

Christina spunea...

imi place ;))

Dediu Nicolae spunea...

mda...daca eram in locul vanzatorului il dadeam gratis!

Tudor Enea spunea...

asa ar fi trebuit Bejeus, insa traim intr-o societate care nu da doi bani pe astfel de lucruri.
lumea e egoista si individualista.
prea putini gandesc ca noi.
multumesc pentru comentariu.

Sonya spunea...

m-a induiosat tare mult, e foarte frumos, un mesaj transmis foarte frumos, ai talent:)

sufletdecopil spunea...

da..uneori uitam ca mai exista si sentimente...uitam sa fim noi....

Tudor Enea spunea...

multumesc Sonya!

magda de multe ori se intampla sa nu stim de fapt cine suntem, pana sa uitam ceea ce am fi putut fi.