sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Efectul Tecuceanu

De vreo doua zile vad la televizor stiri despre cozile interminabile ce s-au format la spitale si la cabinetele doctorilor de familie pentru vaccinul antigripal. Pana mai ieri, mai precis pana joi, toata lumea a refuzat cu ignoranta acest vaccin. Intr-o tara in care oamenii se chinuie sa traiasca, intr- o tara in care romanul de rand se afla sub efectul ratelor bancare, muncind practic pentru institutiile care i-au imprumutat, omul nu prea da doi bani pe o stire gen gripa porcina, aviara sau mai stiu eu ce alta gripa cu nume de inaripata care mai exista. Moartea lui Toni Tecuceanu a schimbat aceasta atitudine a romanului de rand.
Personal cred ca Romania era la un pas sa nu intre in aceasta hora, moartea unei persoane plublice schimband increderea si nepasarea oamenilor. In Romania a inflorit insa constant in mintea oamenilor frica pentru ziua de maine. Romanul se duce la munca (norocosii care mai au inca unde munci), vine acasa la familie si se uita la televizor la emisiuni tampite si la stiri care nu reflecta intocmai realitatea. Televiziunea este un mod de manipulare. Iti prezinta pe toate canalele o inmormantare cu lacrimi si bocete transmitand mesajul "alarmant" despre gripa mortala. Tot respectul pentru mort, insa adevarul este departe.
Intr-unul din caminele studentesti din Iasi a aparut pe un perete un afis in care studentii isi exprimau refuzul vaccinarii. Binenteles afisul a disparut subtil si nici una dintre televiziuni nu au preluat cazul acesta sau vreun alt caz prin care un numar de oameni ar refuza vaccinul.
A doua zi dupa inmormantare, cozile s-au format de la primele ore ale diminetei si au continuat si in zilele care au urmat. Dozele de vaccin antigripal s-au epuizat mai repede ca oricand. Oameni cu masti pe fata, aglomerati intr-o mare de trupuri au infruntat frigul pentru o injectie "salvatoare". Ma uit pe strada si vad masti. Refuz sa cred ca face parte din realitate. Parca ar fi scenariul unui film SF.

Nu mi-am facut acest vaccin si nici nu il voi face in viitorul, sa ii spunem apropiat.
Cred cu tarie in puterea manipularii oamenilor si imi intaresc aceasta afirmatie si in cazul acestei gripe. Un exemplu aici sau mult mai elocvent in limba engleza aici, dar internetul si presa din intreaga lume sunt pline de astfel de stiri. Dumnezeu a dat liberul arbitru pentru fiecare om in parte. E dreptul fiecaruia sa faca ceea ce doreste cu viata sa.
Eu va doresc sa alegeti intelept si sa fiti sanatosi!
P.S.
aici mai multe informatii despre Toni Tecuceanu - direct de la sursa.(Mltumesc CORA pentru link).

9 comentarii:

CORA spunea...

Legat de povestea lui Tecuceanu, bebelusa Oana face niste declaratii tare interesante pe blogul ei. Se pare ca tipul avea probleme pulmonare de cand era mic...uite, citeste aic: http://www.bebelusaoana.ro/index.php/2010/01/09/vaccinul/

Tudor Enea spunea...

ideea generala pe care mi-am format-o este ca aceasta tulpina de virus actioneaza mai ales la persoanele cu probleme pulmonare.
nu imi amintesc sa fi murit de gripa aviara persoane perfect sanatoase. (sau poate numarul e nesemnificativ)
multumesc pentru link. e foarte interesant ceea ce scrie ea acolo.

Boogie Bubble spunea...

Scrii splendid. Felicitari. :)

Tudor Enea spunea...

multumesc Boogie Bubble si poeziile tale sunt interesante.

Sonya spunea...

..eu precis n-o sa ma vaccinez, dupa parerea mea e doar o gripa "politica"...asa k n-au decat sa tot mediatizeze tot tambalaul cu gripa, eu una nu ma vaccinez...:)

Tudor Enea spunea...

Sonya - gripa "politica" e un termen destul de aproape de adevar, iar mediatizarea in tara noastra a depasit limita bunului simt.

Sonya spunea...

multe au depasit bunul simt deja in tara noasta din pacate.......

Tudor Enea spunea...

asa e sonya, insa me teama ca nu se opreste totul aici. mai avem de indurat destule.

suflet de copil spunea...

nici eu nu am facut vaccinul si nici n.am de gand sa.l fac... au scos astia atatea chestii...
dar pana la urma nu e neaparat vb d un anumit virus...ca daca stam sa ne gandim dintr.o simpla raceala netratata se poate ajunge la alte complicatii, uneori chiar moartea... si astia iau cazuri d nsh pe unde si le mediatizeaza ca waai a murit din cauza gripei, cand de fapt cn stie ce avusese...da nu mai zic nimic..traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul...