vineri, 29 ianuarie 2010

dincolo de vitrina e iubirea


Vreau sa iubesc. M-a cuprins de curand o pofta teribila. Inima a inceput sa imi bata tare si sa se agite ca un copil mic: "Vreau, vreau!" imi pare ca tipa in mine si bate din picioare asemenea pustiului nerabdator in fata vitrinei cu jucarii.
Zilele mele sunt ciclice, niciodata nu se intampla nimic in ultimul timp. Ca si cum as trece mereu prin fata vitrinei uitandu-ma la aceleasi jucarii. Pana acum nu am gasit nici una care sa ma atraga. De vreo doua zile incoace,de dincolo de geam imi zambeste doar ea si imi spune sa intru. Dincolo de geam ma uit astazi doar la ea si lumea din jur pare sa nu mai existe. In mintea mea matura as cauta o usa care sa duca in spatele vitrinei, insa dragostea incepe timid ca si gandirea pustiului care se zbate in fata geamului de la magazinul cu jucarii fara sa ii treaca prin cap ca poate intra la ea.
Ma invart in jurul vitrinei cautand intrarea la ea. Iubirea mea e dincolo de zid. Caut cu disperare usa, alergand parca in cerc. Nu pot intra . Vitrina e de fapt un bol urias de sticla care nu imi permite sa trec in interior. Ne vorbim, ne privim-ochii ei ma cheama, ne imbratisam virtual si ne promitem intr-o zi sentimente reale. Intr-o zi vom gasi intrarea.
Trebuie sa pasesc catre ea. Alergand incaodata in cerc prin vitrina, realizez cu stupoare ca eu sunt cel din interior. Vitrina de fapt ma inchide pe mine. Afara e lumea mea, afara e si iubirea. Eu sunt cel inchis si geamul din fata mea mi l-am construit singur din gheata. Candva am iubit. si iubirea a lasat in sufletul meu rani adanci. Durerea a plans si a trecut peste mine cu ciuda, cladind in jurul meu zidul. am devenit un om rece care ii lasa pe toti sa il privesca, dar nu lasa pe nimeni sa il atinga. Va vad pe toti, ma vedeti cu totii, multe femei au trecut in decursul anilor prin fata vitrinei si nu au reusit niciodata sa intre. Durerea a inghetat in inima mea ca o vitrina de cristal, facand abstractie de usa in toata constructia sa magistrala.
Astazi, vreau sa iubesc. In fata mea te-ai oprit tu si inima ta calda poate topi acest zid pana la mine. Mai mult ca oricand, vreau sa iti ofer tie toate sentimentele pe care le-am tinut ascunse aici atata timp.

Vino! Ademeneste primavara in sufletul meu!
Vino, viata e mai frumoasa in doi!

42 de comentarii:

Monica spunea...

ce frumossss.........
succes in cautarile tale:)

Tudor Enea spunea...

multumesc mult:)

NimicNormal spunea...

Intr-adevar multi prefera sa nu iubeasca de teama suferintei. Dar cu toate ca e dureroasa, iubirea e cel mai frumos sentiment. O simt pe pielea mea, iubesc pe cineva dar momentan nu pot avea pers respectiva cu toate ca imi face promisiuni pt viitor. Am momente in care imi doresc sa uit de el, sa-l las, sa-l ignor, dar...nu pot pt k il iubesc prea mult:-< Bafta!

Tudor Enea spunea...

NimicNormal - multumesc pentru incurajari si intelegere. multa bafta si tie.

Sonya spunea...

din propria experienta, e cel mai frumos lucru cand zidul de gheata se topeste....iti doresc muuuult succes, si sper sa te indragostesti cat mai repede....e cel mai frumos sentiment d pe pamant....eu dupa o perioada de gheata sa zicem, incep sa simt din nou, si e atat de frumos, special, incat ma face sa am fluturi in stomac...sper sa simti si tu toate sentimentele astea cat mai repede:)*

Tudor Enea spunea...

sonya, mi-e dor tare de tot de fluturii din stomac :d
multumesc mult pentru cuvintele frumoase pe care mi le spui de fiecare data.

DOAR NOI spunea...

Da.... viata e mai frumoasa, mai usoara in doi.
E asa incurajator sa te simti iubit/a. Capeti incredere, putere sa darami muntii, devii (inconstient) mai frumos/-aosa.
Fii iubit, baiat bun!

Tudor Enea spunea...

DoarEu- ce pot sa imi mai doresc mai mult acum? inima stie mai bine... multumesc!

Anonim spunea...

Ce frumos ai scris!super!

Tudor Enea spunea...

angel_girl - multumesc!

Anonim spunea...

Frumoasă scrierea. Totusi trebie să avem rădare, nu-i asa:D

Anonim spunea...

imi place ceea ce ai scris... spor in continuare:)

Claudia Balan spunea...

Fooarte frumos, profund...Cu adevarat impresionant. cred ca toti cautam iubirea. Noi, cei care nu avem parte de asta. Culmea, ultima mea postare este tot despre iubire. Felicitari...

Tudor Enea spunea...

Chu Nam Cuong - rabdarea e esentiala intr-o draguste profunda si de durata. multumesc!

Ina - multumesc si mult succes si tie:) povestioarele tale le consider deosebite.

Claudia Balan- multumesc. iubirea e un lucru comun, desavarsirea ei intr-o relatie adevarata e un lucru mult mai greu. mult succes si tie in dragoste, in viata.

sufletdecopil spunea...

sa ai parte de tot ceea ce iti doresti...toti ne dorim asta.....

Tudor Enea spunea...

multumesc magda, esti la fel de draguta ca de fiecare data.

Alisandra spunea...

"Vino! Ademeneste primavara in sufletul meu!


Vino, viata e mai frumoasa in doi!"

Frumos!


Interesant blogul:)

Tudor Enea spunea...

Merci beaucoup.

Bianca spunea...

Foarte frumos ce ai scris...si stii ce? atata timp cat ai sufletul deschis, o sa simti si fluturasii aia:P

Anonim spunea...

trebuie sa iti iubesti si umbra chiar daca de multe ori face ce vrea ea... Iubirea de sine nu e nimic pe langa iubirea umbrei

multumesc de comm:)

Tudor Enea spunea...

Beibi.Bee - multumesc de incurajari... am sa astept fluturasii:)

Ina - oricand cu placere,foarte interesanta ideea ta cu umbra.

Bianca spunea...

Sunt sigura ca nu se vor lasa indelung asteptati:P

Alisandra spunea...

Merci..pour ton commentaire..:)Je ne croyais pas que ..tu me laisseras un commentaire en français..Merci!
"Au-delà de vitrine se trouve l'amour!"
..Oui..Une vitrine..
"Je veux aimer.."Pourquoi cette chose?
Tu n'a pas aimé jusqu'au présent?Je ne le crois pas..Ou..tu as souffert dans l'amour..?Excuse-moi..si je suis indiscrète..:D
J'attend une réponse..Si tu veux..Bien sûr!

Tudor Enea spunea...

C'est ce qu'on appelle un défi.
Mon français est pathétique, mais je vais essayer de vous répondre.mille excuses.
cela ne me dérange pas votre question.
ma souffrance en amour est causée par un vieux souvenir. un souvenir que j'en oublie que je l'ai vécu. ans d'amour ont été remplacés par des années de déni de l'amour.
Aujourd'hui, je veux quitter la vitrine et d'aimer à nouveau.
Ceci est une réponse à court ... l'histoire est longue.

Tudor Enea spunea...

Beibi.Bee spunea...
Sunt sigura ca nu se vor lasa indelung asteptati:P


am sa ii provoc sa zboare cat de curand spre mine.

Bianca spunea...

sunt deschisi oricarei provocari:P

Tudor Enea spunea...

sunt deschisi doar unei provocari adevarate cu final fericit.

Bianca spunea...

pai ei da, dar nu au certitudinea ca si cele doua persoane implicate in relatie vor cu adevarat sa duca treaba la bun sfarsit...

Tudor Enea spunea...

Beibi.Bee spunea...
pai ei da, dar nu au certitudinea ca si cele doua persoane implicate in relatie vor cu adevarat sa duca treaba la bun sfarsit...


hmmm... poate de asta se spune ca fluturii apar doar la inceput sau mai corect doar odata intr-o relatie... depinde de cei doi sa ii faca sa traiasca mai mult de o zi.

Bianca spunea...

pai da...pacat ca nu toti stim cat de sensibili sunt fluturii si ii omoram imediat:(...

Alisandra spunea...

Merci,de nouveau..parce que tu m’as r épondu ...Je regrette parce que tu as souffert..je sais..TOUJOURS..l’amour..mais pourquoi toujours l’amour ?(aussi,j’attend une réponse..si tu veux..)
Je veux..te prier..de ne pas utiliser « vous » quand tu m’écris..parce que je suis une adolescente..je suis plus petite que toi..à ce que je vois..tu as 29 ans..(je te souhaite que tu aies part d’une vie heureuse à côté de ta famille..de les personnes cheres..beaucoup de temps..)il y a une grande différence-si je peux dire cette chose..Si je pense bien..je devrais parler avec « vous »..mais si ça ne te dérange pas..je continuerai d’utiliser « tu »..
Quand j’ai commencé d’écrire sur mon blogue..j’ai parlé avec une personne-A...et ..le même problème.. « tu » ou « vous »..maintenat je parle aussi avec elle...et je peux dire que notre relation est très bonne(ou parle toujours..même si cette personne n’est pas de la Roumanie)..-une petite paranthèse..
Donc,si ça ne te dérange pas...on parlera avec « tu » ..-encore une fois je répéte.. :-d
Excuse-moi !
Tu ne dois pas dire..que « ton français est pathétique »parce que..personne ne sait parler très bien..le français..Comme disait A. : La langue française est une langue vraiment très difficile, même pour nous, francophones.
Même les Français (de France, surtout) ne savent plus faire la différence entre le futur et le conditionnel. Ils écrivent « j'aimerai avoir un congé » alors qu'ils devraient écrire « j'aimeraiS... »
Tu n'as donc pas de complexe à te faire ; tu apprendras vraiment très bien. »
Parce que tu as laissé quelque commentaires sur mon blogue..tu as vu ..que mon blogue est en français...et je parle/écris en français..Pourquoi ?
Parce que j’AIME le français !Oui j’AIME le français ..Je ne peux pas vivre sans le français..je sais..cette chose..paraît un peu bizarre..mais..si tu me demandes : « Qu’est ce qu’est la plus importante chose de ta vie ? »..Je répond..Ma famille..et en mode égal..le français..(le français=objet d’études et mon professeur de français..parce que à l’aide d’elle je sais maintenant parler très bien le français..et je peux dire qu’elle est le meilleur professeur de français)Je veux suivre aussi le faculté..R.E.I.Bucarest.J’attend ce moment8->...(quelques semaines avant je disais..je veux devenir professeur de français..mais tu sait ..que maintenant les élèves n’apprécient plus..l’effort que les professeurs de français le deposent..et tout s’est changé..je crois que R.E.I. est une bonne faculté)
En conclusion,je veux te remercier pour tes commentaires..tu peux faire encore des commentaires..si tu veux..et..Merci !Amitié,G.
P.S :Si tu ne veux plus parler avec moi ..en français..tu peux me dire.. :-)> :D<

Alisandra spunea...

Mon Dieu..J'ai parlé BEAUCOUP..!Excuse-moi!

Tudor Enea spunea...

J'ai vu que rédigé en français et j'ai fait une confusion. avec le permission, je vais écrire en roumain, Je peux parler au plus juste.

dragostea e lucrul cel mai minunat care se poate inampla intre doi oameni, insa lucrurile nu sunt mereu atat de simple. noi ca si oameni avem mereu tendinta de a ne complica viata. de aceea dragostea e mereu un subiect dureros, pentru ca uneori nu stim sa pretuim ceea ce avem si gresim in a gestiona lucrurile in balanta fericirii in cuplu... deseori de la dragoste la ura este un simplu pas. durerea o resimtim doar cand se stinge ura... insa atunci dragostea ramane doar o amintire.
subiectul e vast, insa sper ca acest raspuns sa fie cat de cat pe masura astpeptarilor...daca e nevoie il putem dezvolta.
in alta ordine de idei, multumesc pentru bunul simt de care dai dovada, insa aici vom vorbi cu totii la per tu. suntem oameni obisnuiti, indiferent de varsta.
felicitari pentru ceea ce faci, esti un exemplu de urmat in generatia actuala.

Alisandra spunea...

Uita-te putin pe blogul meu:Dla prima postare!Multumesc:)

Alisandra spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=dLlfb84qVEQ&feature=related
écoute cette mélodie,s'il te plaît.
Parce que tu as parlé d'une manière très belle de l'amour..

>:D<

Alisandra spunea...

Et..j'ai oublié..Dis-moi ton opinion sur ce clip..
Merci.

Tudor Enea spunea...

georgiana- melodiile de dragoste au fost intotdeauna deosebite. recunosc ca nu am ascultat prea multe in franceza, insa mi-a placut, omul canta cu suflet. asta e esential intr-o piesa de iubire.

Anonim spunea...

Imi vine sa fac un gest frumos...Sa iti intind mana, in care am o cheie! Ai sa stii, oare, sa o folosesti ? Usa asta sta inchisa bine de ceva timp...Aceeasi "alta" aninima...

Tudor Enea spunea...

stii cums e spune: "daca ai in mana o cheie, deschide o usa." daca nu esti singura las-o sub covorasul de la intrare. o vei putea folosi la momentul potrivit daca nu o gaseste nimeni pana atunci.

Anonim spunea...

Sunt singura si de aceea nu o las sub covoras...nu as vrea sa o gaseasca oricine...

Moment Of Truth spunea...

frumoasa postare, nu trebuie sa ne fie frica de suferinta, pana gasim persoana potrivita vom primii mult din boala aceasta, dar pana la urma, ce conteaza e sa iubesti cu adevarat, pentru ca doar atunci simti ca traiesti intensitatea vietii, a iubirii la maximum.

Tudor Enea spunea...

Moment Of Truth - iubirea la maxim e un apogeu oare? sau doar un ideal care se joaca uneori cu noi, apropiindu-se si indepartandu-se suficient de mult cat sa ne tina ocupai si plini de speranta? oricum ar fi, atunci cand se intampla, e o senzatie deosebita. multumesc mult.