miercuri, 3 februarie 2010

principii de viata - tema pentru fiecare


nasturash mi-a dat ieri o tema noua. Suna cam asa:
"Vreau sa-mi completati o foaie de jurnal, o foaie din voi....Vreau sa stiu o parte din voi, partea aceea poate putin ascunsa, poate putin neumblata de multi....vreau sa va deschideti putin sufletul si sa-i faceti o analiza.Vreau sa stiu ce credeti voi ca nu trebuie uitat....10 lucruri pe care nu vreti sa le pierdeti sau sa le uitati si credeti si nici ceilalti nu ar trebui sa o faca....10 lucruri de care stiti ca sunt parte din voi....10 principii..."

Trebuie sa recunosc ca pe moment m-a blocat. O avalansa de idei, principii, cuvinte pe care nu le-am folosit de mult in limbajul meu, mi-au inundat mintea si mi-au aglomerat gandirea.
Mi-am revenit repede si  am reusit sa le adun pe toate aici.Multumesc nasturas. Este o buna metoda de a  ma redescoperi pe mine insumi si de a-mi concluziona pasii pe care ii urmez in viata. Parte din  cele enumerate aici vi se vor parea cu siguranta amuzante. Ordinea este absolut intamplatoare,  aproape oricare dintre ele putand fi primul sau ultimul in functie de situatia creata intr-un anumit moment in viata:

 -  Cred in visele mele. Daca am vointa, multe dintre ele devin realitate.
- Ma bazez pe intuitia de moment. Primul impuls  ajutandu-ma de multe ori  sa ies cu bine dintr-o situatie ciudata.
-  Zambesc! Consider ca frumusetea vietii este direct proportionala  cu zambetul de pe buze!
- Nu fac rau cu buna stiinta, nu sunt razbunator. Sunt de parere ca orice rau facut ti se intoarce atunci cand te astepti mai putin dar cand te doare cel mai tare.
-  Evit sa judec un om pentru greselile sale. Este mult mai important sa il intelegi de ce a gresit decat sa ii repeti ceea ce stie deja si poate regreta. Deasemenea nu incerc niciodata sa schimb un om  din ceea ce este in ceea ce imi doresc - va deveni cu siguranta alt om decat cel pe care il stimam la inceput.
- Nu car niciodata poseta unei femei! Poseta este un accesoriu strict feminin. Atata timp cat contine accesorii gen ruj, fard, oja, tampon, etc. - obiecte absolut nebarbatesti.Poate e inutil sa adaug ca nu cumpar niciodata tampoane!
- Pot fi un prieten bun  chiar si cu omul pe care nu il cunosc. E preferabil sa iti iubesti aproapele. Totusi, nu ma las niciodata calcat in picioare.
-  Am constiinta curata. Sunt sincer. Convingerea mea este  ca minciuna va fi intotdeauna descoperita mai devreme sau mai tarziu.
-  Imi respect partenerul de viata. Dragostea, bunavointa si increderea in cuplu se nasc din respect.
-  Ma respect pe mine insumi. Atata timp cat nu imi bat joc de mine si viata mea, am puterea sa imi urmez orice principiu  in viata.

Cu siguranta cei care ma cunosc pot sa confirme ca ceea ce am scris e mai mult decat sincer. Pentru  ceilalti, oricare dintre voi, va stau la dispozitie in cazul in care doriti   dezvoltarea  fiecarui principiu care credeti ca ar suna  ciudat, pompos sau amuzant.

Si pentru ca este o leapsa si trebuie sa dau mai departe insarcinarea acestor 10 principii, am sa rog pe fiecare dintre voi sa aiba curajul sa se dezvaluie. Nu imi place sa numesc pe cineva anume ca la scoala(o voi face totusi daca nu se ofera nimeni). Este o lectie de cunoastere personala si o dovada de sinceritate in fata cititorilor pe care ii aveti.Va astept comentariile si principiile. Mult succes!


18 comentarii:

nasturash spunea...

Frumoasa analiza Tudor. Nu mi se par amuzante sau pompoase sau ne-la-locul-lor niciunul dintre principiile tale. Articolul asta, cred eu, se poate caracteriza printr-un singur cuvant: "sinceritate" si asta e exact ce vroiam eu de la voi toti, o bucatica de adevar gratuit, de marturisire, o invitatie la cunoastere. Ma bucur ca ai acceptat provocarea mea, Tudor, si mi-a facut placere sa citesc raspunsul tau. O sa mai trec pe aici cu drag.

Tudor Enea spunea...

multumesc mult, nasturash
tinem legatura cu drag!

DOAR NOI spunea...

Principii... citeste si invata dince citesti! Nu face umbra Pamantului degeaba. Lasa un semn bun ca ai trecut pe aici. Nu te mintii si nu mintii pe altii. Invata din greseli si nu le repeta la infinit.... etc.
Oricat aiiubi pe cineva,respecta-te! Nu te compromite.
Incearca saiti traiesti viata intens... nu o dormi.
Zambete si bucurii la fiecare pas!

Tudor Enea spunea...

imbratisari cu drag si tie multumesc din suflet!

Alisandra spunea...

Bon matin!
Je vais commencer par te féliciter..Un article TRÈS BEAU..et puis..tu as oublié..:-P..tu es un personne sensible..

Sonya spunea...

frumoase si sincere principii, mie nu mi se pare ne-la-locul-lor, sunt seincere si frumoase, mai tarziu o sa ma gandesc si eu la principiile mele:D:D:D, cateva o sa coincida cu ale tale, dar asta e, in unele lucruri gandim la fel;)

Sonya spunea...

multumesc >:D<:**:;**

Tudor Enea spunea...

g.- nu am uitat. sunt mult mai mult de 10 prinipii in viata unui om. e normal ca mai sun si altele pe care nuu le-am trecut aici.
multumesc!
sonya - e normal sa coincida o parte dintre principii, multi dintre noi avem parti comune.
si eu iti multumesc.

Alisandra spunea...

Je sais que tu n'as pas oublié..J'ai plaisanté..:-D...

Tudor Enea spunea...

Je comprends. Je vous remercie de ton belles paroles.
C 'est trop gentil.
Merci beaucoup!

enjoyandrei spunea...

hmm...toata lumea are principii. toata viata noastra este bazata pe principii, insa tind sa cred ca uneori trebuiesc lasate depoarte pentru a reusi sa obtinem ceea ce ne dorim cu adevarat. era o vorba "fa-te frate cu dracu' pana treci puntea!" ideal ar fi sa ne traim fiecare zi ca si cum ar fi ultima din viata noastra.

Tudor Enea spunea...

he he... enjoy... e o vorba care se potriveste perfect la ce spui tu:"interesul poarta fesul".
am inteles ideea.multumesc.

Anonim spunea...

Toti ne batem cu pumnul in piept ...avem principii...dar cati dintre noi respecta aceste principii?Foarte putini...Tudor ...tu esti o exceptie...inca nu te cunosc...dar din scrierile tale pot sa-mi dau seama ca nu-ti incalci principiile ...in rest...Dumnezeu cu mila...

Tudor Enea spunea...

Anonim - :)) Principiile nu mi le incalc. Dumnezeu are si el treaba lui pe aici intr-o oarecare masura. Daca tot vrei sa ne cuoastem, un apelativ ar fi indicat. Iti multumesc mult si sa auzim numai de bine!

Anonim spunea...

Ma gandeam la faptul ca ...daca toti am fi ca tine,lumea asta ar fi perfecta.

Tudor Enea spunea...

Nici pe departe. Perfectiunea e relativa. Ce e perfect pentru mine poate fi gresit pentru altii. Si daca am fi toti perfecti...nu ne-am plictisi oare? Multumesc.

Anonim spunea...

Asta era ideea...ca daca toti am fi ca tine...ne-am plictisi...(glumesc)...multumim ca existi si ne faci vietile frumoase.succes!!!!

Tudor Enea spunea...

Iti multumesc frumos si eu!