vineri, 10 decembrie 2010

Cadoul potrivit

Decembrie vine întotdeauna  cu iarnă şi voie bună. Petreceri, reuniuni de familie, sau simplă deschidere către noi cunoştinţe, toate fac parte din meniul sărbătorilor. Însă ca meniul să fie complet, ca o cireaşă de pe tort, cadourile compleatează lista unor sărbători perfecte. Cuprins de euforia zilelor speciale ce se apropie cu paşi repezi, am intrat în criză de timp şi într-o mare dilemă: alegerea cadoului ideal pentru o persoană  deosebită.(Mă ajutaţi cu idei?) Aflat într-o seară cu un amic la un pahar de vorbă, am dus dicuţia  neintenţionat către cadouri. Vă împartăşesc şi vouă povestea ce mi-a fost  dat să o aud, pentru a trage concluziile împreună:

“La început eram un  partener devotat”, îşi începu istorisirea cu un zâmbet ştrengăresc în colţul gurii. Pe măsură ce a trecut de la o stare la alta, zâmbetul i-a dispărut şi i-a reapărut de câteva ori.
“Făceam cadouri de Crăciun, de aniversare, de onomastică, cadou de neaniversare, de ziua noastră, de ziua în care ne-am sărutat prima oară, apoi cadou fără motiv, sau cadou de împăcare, cadou de la revedere dacă pleca undeva, de bun venit când se întorcea, alt cadou fără motiv, apoi iar venea Crăciunul, Anul Nou, onomastica, etc. etc.”(aici deja zâmbetul i se transformase în grimasă, şi expresiile feţei nu mai  aduceau a fericire).
Şi a continuat: “Într-un final am renunţat la cadouri şi ea a renunţat imediat la mine. Şi m-am jurat să nu mai dăruiesc nimic. Chiar nu mai vedeam rostul!”
“Relaţiile ce au urmat au fost simple şi frumoase. Mi-am format un calendar de sărbători şi  verificam cu stricteţe ziua în care întâlneam o fată nouă. Spre exemplu, dacă eram aproape de sfârşitul lui aprilie (23.04 – Sfântu Gheorghe) şi pe fata nou cunoscută o chema Georgiana, aveam grijă să o evit sau în cel mai bun caz să scap de ea pâna la ziua cu pricina, pentru a nu avea motiv să îi fac un cadou. Să nu mai vorbim de fetele pe care le cheamă Ioana şi  le cunoşteam în preajma Anului Nou. Îţi dai seama ce problemă trebuia să îmi iau pe cap? Şi Crăciunul, şi Sfântul Ion şi dacă mai ai şi ghinionul să fie născută în acea perioada, socoteşti deja trei cadouri.”
“Ascultă-mă pe mine: reţeta de succes se rezumă la relaţii scurte înafara zilelor de naştere sau a onomasticilor. Economiseşti bani, nu ai obligaţii şi nici dilema dacă ai ales sau nu cadoul potrivit.”
Zâmbetul amicului meu  depăşise limitele, desenându-i faţa în expresii de neseriozitate. Să  fi avut oare dreptate? Cu siguranta nu!  Fie că întâlneşti persoana potrivită, fie ca e o persoană  pe care abia ai cunoscut-o, un cadou reprezintă mai mult decât un simplu dar. Reprezintă apropiere. Reprezintă bun simţ şi exprimă ceea ce eşti: un om inimos.
Faceţi cadouri, dăruiţi  cu zâmbetul pe buze. Lăsaţi pe omul din faţa voastră să ştie că odată cu darul primeşte de la voi şi  o bucată de inimă. Inima e mare şi caldă.  Zâmbetul e călduros şi el. În vremurile astea reci, cu toţii avem nevoie de căldură sufletească. Dăruiţi fericiţi! 

16 comentarii:

Camelia Bucur spunea...

cadourile sunt cadouri doar dacă nu-s făcute din obligaţie:P

pandhora spunea...

e usor sa dai...e mai greu sa daruiesti si nu toata lumea stie sau simte diferenta...

. spunea...

este foarte frumos acel sentiment in care daruiesti fara sa astepti sa primesti inapoi

Tudor Enea spunea...

Camelia - cand daruiesti din obligatie, dai doar un cadou, nu si caldura sufleteasca. multumesc.

pandhora - e o diferenta uriasa, intre a da si a darui. multumesc.

sunt de acord cu tine, Iulia. multumesc.

Anonim spunea...

eu am cumparat aproape toate cadourile pentru Craciun! eu mereu ma bucur intens de fiecare cadou primit pentru ca vine din partea unor oameni pe care eu ii iubesc! cred ca doar asta conteaza.
momentan sunt foarte nerabdatoare sa primesc un cadou din partea prietenei mele, stiu deja ce mi-a luat si mi-l doream mult.
awww, daca am vazut doi fulgi de nea pe geam inseamna ca ninge si la mineeee :D

Tudor Enea spunea...

alis - imi place ca esti optimista. cadoul dorit o sa il primesti cu siguranta. si o sa ninga curand si la tine. multumesc.

DOAR NOI spunea...

cadoul potrivit... ceva personalizat.. o felicitare facuta manual; un semn de carte; o declaratie de dragoste (daca e atat de speciala persoana) - stii cat sunt de romantica; ha ha ha - o carte dorita de acea persoana; un globulet magic;

orice gest, orice ai darui, aduce bucurie in sufletul celui/celei care primeste.... numai pentru faptul ca ti-ai amintit de el/ea.

Cadouri frumoase si ingenioase sa primesti!

Tudor Enea spunea...

cred ca darurile personalizate si eventual lucrate manual sunt cele mai potrivite. denota o atentie in plus pentru persoana la care l-ai oferit. multumesc mult, Claudia.

Bogdan spunea...

cel mai bun cadou : sufletul :)) si nici nu e scump , ca pe criza asta

Tudor Enea spunea...

multumesc Bogdan. e o optiune ieftina si de durata.

Monica spunea...

ce teorie fada avea prietenul tau...

cadoul nu e decat un altceva ce te implineste pe tine, cel care daruiesti:)

Tudor Enea spunea...

intr-adevar, Monica, se poate spune si asa. cadoul il implineste pe cel ce daruieste. multumesc.

memori3s spunea...

Cred ca cel mai frumos cadou pe care il putem oferi este atentia fata de persoana draga,cand ii oferi intreaga ta atentie, ii oferi o particica din suflet, din tine; acum cadourile mult dorite sunt materiale, sa se vada aprecierea persoanei de alaturi insa mi se pare o mare pacaleala, as da toate cadourile din lume pentru sentimente, simteam si gandeam la fel si inainte, acum insa e o convingere mai puternica; mereu o sa simtim aceea caldura de la persoanele care daruiesc cu sufletul, o bucurie care iti infloreste zambete pe buze.. sarmani sunt cei ce nu apreciaza ce e bun si drag in viata..
Sarbatori fericite si vesele sa ai!:)

Tudor Enea spunea...

"sarmani sunt cei ce nu apreciaza ce e bun si drag in viata..." foarte simplu si profund. concluzia e cu siguranta aceeasi: indiferent de cadoul material, efectul e diferit daca oferim si caldura sufleteasca. multumesc.

Bianca spunea...

Eu fac cadouri personalizate de obicei. Pana la urma urmei cred ca conteaza gestul, si nu obiectul in sine. Dar e foarte placut sa treci pe langa o rama foto si sa iti amintesti de prieteni ori sa iti pui cercei si sa iti amintesti de bunica! :D atunci cadourile primesc o insemnatate. :)

Tudor Enea spunea...

Bianca, e normal ca fiecare cadou sa aiba o insemnatate. chiar daca mereu conteaza mai mult gestul decat obiectul in sine, nu poti sa ii cumperi bunicului o minge de fotbal, de exemplu:))) iti multumesc mult.