vineri, 24 decembrie 2010

Scrisoare către Moş Crăciun

Când l-am cunoscut eu pe Moş Crăciun, îl chema Gerilă. Nu prea îmi era clar cine e şi cum face, dar ştiam sigur că odată pe an îmi aduce un cadou. Şi pentru asta trebuia să fiu cuminte. Gerilă, era acelaşi moş cu barba lungă şi albă, îmbrăcat cu pelerina roşie şi având un sac uriaş în spinare. Sac cu daruri binenţeles. L-am şi văzut de cateva ori: la grădiniţa, la un vecin, şi mai apoi la televizor. Nu credeam că e aşa cunoscut. Ai mei mi-au povestit de el ca fiind un fel de bunic mai năzdrăvan care ne supraveghea tot timpul  pe ascuns ca apoi  la final să ne aducă daruri pe măsura faptelor bune făcute pe întreg parcursul anului. Şi cum povestea ţinea doar de sărbători, din primavară până în iarnă uitând apoi de existenţa sa, Moşul trebuia îmbunat cu scrisori cu rugăminti şi mulţumiri, pentru a ne primi cadourile mult dorite.
Vă redau mai jos o primă scrisoare către Moş:

“Moş Gerilă, eu sunt elev în clasa I-a. Am numai medii bune în primul trimestru. Dacă matale crezi că merit, adu-mi şi mie ceva să-mi placă. Îţi mulţumesc mult şi promit să fiu cuminte. Cu drag.
P.S. te rog adu-i şi lui ceva (fratelui meu care are doi ani şi nu ştie să scrie)”
Pe măsură ce timpul a trecut şi generaţiile s-au schimbat, scrisorile către moşul devenit Crăciun au arătat cam aşa:
“Dragă Moş Crăciun, eu am 18 ani. Sunt un copilaş mic şi cuminte. Tot anul am fost cuminte şi blând, mi-am mai luat foc(mi-am ieşit din ţăţani -sărite) şi am mai zghierat-ţipat- la unu’, altu’. La şcoală am note mari şi sunt elev “model”. Aş vrea te rog frumos să-mi aduci multă, multă fericire, sănătate, putere de învăţat(aici intraseră în rol părinţii care trăgeau cu ochiul către scrisoare), bani mojila(adica mulţi) şi o gagică faină (aici părinţii nu se mai uitau). Şi dacă vrei poţi să le aduci şi la părinţi ceva (acum se uitau iarăşi) Eu nu stiu ce vor. Poate o sa-ţi trimită ei o scrisoare. Şi dacă tot eşti aşa darnic anu’ astă poţi să treci şi pe la fratello meu să-l întrebi ce vrea. Te aşteptăm cu nerabdare. Cu drag. P.S. poate nu vii că te ia mama drq…”

Chiar dacă nu credeţi cu adevărat în existenţa lui, fie că îi scrieţi sau nu o scrisoare, fie că aşteptati sau nu un anume cadou, Moş Crăciun vine la toţi. Vine cu voie bună în case, fericire în familie şi sănătate. Restul darurilor sunt doar dorinţe care se împlinesc. Nu uitaţi de iubire şi speranţă. Nu uitaţi  de bunătate! Vă doresc tuturor armonie şi sărbători fericite!

28 de comentarii:

pandhora spunea...

sunt sigura ca Mosul...Craciun sau Gerila nu ar fi putut rezista dragalaseniei tale...si nici acum nu rezista...nu ma indoiesc de asta :)
mare norocos fratele tau :))
un Craciun asa cum iti doresti sa ai si indiferent ce i-ai cerut Mosului sa-ti aduca inzecit :)

Tudor Enea spunea...

ma flatezi. am rosit:P
iti mmultumesc, pandhora. Craciun fericit!

DOAR NOI spunea...

impresionant... :)


Craciun magic, sanatate si liniste sufleteasca!

Tudor Enea spunea...

Multumesc, Claudia. zambete si pace!Craciun fericit!

Anonim spunea...

aww cat de dragut ai fost in scrisoarea pt mosu! Iti doresc un Craciun super fericit alaturi de cei dragi, (app njoy vine si el la voi?) multa putere de munca si iubire!

Tudor Enea spunea...

vine si n'joy. vom fi cu totii. multumesc mult. sarbatori cu bine si tie Alis.

Anonim spunea...

Ce minunat erai scriind scrisoarea Mosului!

Merry Xmas!

enjoyandrei spunea...

vezi ca peste vreo zece ore ajung...odata cu Mosu'. ai fost cuminte anul asta? ;))

Tudor Enea spunea...

Chu Nam Cuong multumesc. Toate bune si la tine.

n'joy - hai acasa. fii tu Mosul anul asta. am fost. cuminte:D

DĂSCĂLIȚA CREATIVE TRAINING spunea...

Cum sa nu vina Mosul dupa ce a citit asa o scrisoare!
Craciun fericit!

Tudor Enea spunea...

multumesc, miki. Craciun fericit si tie alaturi de cei dragi!

darry.anna spunea...

Ce dragut! si ai reusit sa pastrezi atat timp scrisoarea. Felicitari!

Craciun fericit alaturi de cei dragi!

Tudor Enea spunea...

multumesc, darry.anna. Craciun fericit si multe impliniri!

Monica spunea...

m a amuzat teribil faza cu "matale"
:)):))


sarbatori calde, Vladut:D

>:D<

Tudor Enea spunea...

multumesc mult la matale:)))
toate bune sa fie Monica!

Alisandra spunea...

Joyeux Noël! Parce que tu es à côté de moi..

Tudor Enea spunea...

merci beaucoup, G.

Anna spunea...

Ce frumos scriai tu in clasa intai...I-am scris si eu mosului in acest an si l-am rugat sa-ti aduca cel mai frumos dar al vietii. Un copil. Cu mamica cu tot...

La multi ani Vladut!

vanesa spunea...

super cadou,Anna. Sa te vad cum raspunzi, Tudore:D

Tudor Enea spunea...

Vanesa, multumesc. Anna m-a provocat intr-o nota aparte. Impresionant! E placut si emotionant sa stiu ca cineva isi doreste si se roaga ca eu sa primesc cel mai de pret dar pe care omul il poate visa. e un dar pe care trebuie sa invat sa il merit. speranta mea este sa reusesc. Iti multumesc nespus de mult, Anna

Anonim spunea...

nu am avut ocazia sa iti zic : sarbatori fericite.. dar niciodata nu e prea tarziu pentru ceva...asa ca : sarbatori fericite si un an nou plin cu multe lucruri bune

Tudor Enea spunea...

niciodata nu e prea tarziu. ne putem spune incaodata la multi ani si sarbatori fericite. nu e nici o problema. doar bine sa ne fie:) multumesc mult.

catalina spunea...

emotionant de amuzant ...:*

Tudor Enea spunea...

Multumesc, Catalina:)

BlueRiver spunea...

Anul trecut am postat poze cu scrisorile elevilor mei :)... inca mai pastrez o scrisoare de-a fiului meu... poate o scanez si o pun pe blog ( nu era la scoala cand a scris-o) :)

Tudor Enea spunea...

BlueRiver - nu-i asa ca astea sunt scrisori de neuitat? Reflecta in ele nu numai dorinta, dar si inocenta copilariei. Multumesc mult.

Anonim spunea...

...mos craciun mutumesc pentru cadoruri.

Tudor Enea spunea...

Ma bucur ca au ajuns la timp!