miercuri, 4 mai 2011

Miercurea fără cuvinte - Zâmbet de mălin


După cum deja ştiţi, primăvara este un motiv important pentru mine de a zâmbi. Apogeul primăverii il reprezintă mălinul care infloreşte in fiecare an in aceasta perioada. Imi pare rau că nu pot reda in fotografii şi mireasma deosebită a acestor flori. Priviţi şi zâmbiţi:

O idee marca  Wordless Wednesday 

60 de comentarii:

Se-cret spunea...

Foarte frumoase.Eu,din păcate nu-mi pot aduce aminte de Mălin.Păcat :((

pandhora spunea...

o bucurie in alb...e tare tare frumos...nu-mi imaginam ca poate fi atat de plin de flori...
in sfarsit am reusit sa-l cunosc si eu pe...Malin cel inflorit...am fost foooarte rabdatoare...aproape un an...dar a(m) meritat :)

Tudor Enea spunea...

multumesc se-cret. am sa adaug o mica explicatie:
Malinul e din aceeasi familie cu liliacul (florile sunt dispuse in acelasi fel) creste insa mult mai mare(ca un copac). Face niste fructe mici si negre precum afinele. Din ele se poate prepara un medicament astringent.(cred ca iese si un soi de dulceata insa doar intr-o anumita perioada) Are un miros specific, deosebit, foarte puternic. Eu personal nu pot sa adorm intr-o camera in care este un buchet de flori de malin. Risc sa nu ma mai trezesc. :D nu recomand la nimeni sa il tina in loc inchis:)))

Tudor Enea spunea...

pandhora - multumesc. ma bucur ca am reusit sa-ti rasplatesc asteptarile:)

Se-cret spunea...

Mulțumesc pentru explicație Tudor.

Tudor Enea spunea...

toata stima - se-cret!

Tatiana spunea...

Un copac superb! Vreau sa merg zilele astea pana in Gradina Botanica sa admir lalelele, acum o sa caut si malinul! :)

Tudor Enea spunea...

Tatiana - nu imi amintesc sa fie in gradina din Iasi vreun malin. Chiar sunt curios. sa imi spui si mie:D
multumesc mult.Seara senina!

https://incertitudini2008.blogspot.com spunea...

Prima oară m-am bucurat de mălinul lui Labiș!
p.s. este nu doar frumos, are un nume de catifea roșie!!

Maria spunea...

oooo....abia asteptam postarea...:)te invidiez pentru comoara asta!!!dar..lasa ca in curand o sa infloreasca si fratiorii lui..puii ce mi i-a adus Andrei sunt deja marisori:)...atunci voi avea si eu motive de super satisfactie:))multumesc mult!!

sonia spunea...

De departe e cea mai frumoasa miercuri pentru mine... Malinul tau e responsabilpentru asta!
Si ma simt cumva razbunata dupa ce Primaria de la noi a taiat copaci, fara noima, retezand astfel si superbul malin din fata blocului meu, a carui inflorire o asteptam si eu cu o geamana infrigurare cu cea pe care am intuit-o si la tine...
Fotografiei ii lipseste doar parfumul. Superb e cel mai sararc epitet...
Multumesc, Tudor.

Dama fara camelii spunea...

Ca si Gina, m-am dus cu gandul la Labis

tylorika spunea...

clar vrem un gratar la tine acasa (in curte)... :D

Monica spunea...

in fata fotografiilor ma gandesc la o chitara si TAC...

Sophie spunea...

superb.....e ca o zapada calda; multumesc pentru explicatiile despre malin :)

eandrei spunea...

e minunat. eram mai mult ca sigur ca azi o sa vad malinul de acasa :). am fost sambata in gradina botanica din iasi si iti pot confirma ca au si ei malini. oricum..nu am vazut niciunul la fel de mare ca cel pe care il avem noi acasa...
pentru Tatiana...daca nu te grabesti cu vizita la gradina sa stii ca nu o sa mai gasesti decat niste lalele ofilite

Anonim spunea...

Excelente fotografii, e un apogeu al candoarei unui anotimp feciorelnic :)
Happy WW!

altcersenin spunea...

imi plac florile in general - toate! dar copacii infloriti au un farmec aparte... mersi pentru zambetul de dimineata ;)

Anonim spunea...

daca ai sti cand m-am chinuit sa vad daca e liliac, pana am remarcat ca are florile diferite.foarte bine venite explicatiile, cuvantul are rezonanta de poezie, n-am stiut cum arata pana acum.

Zamfir de Turda spunea...

Mulţumesc pentru precizări. Confundam liliacul cu mălinul.

Sorin spunea...

Salut Tudor !
Ce bine că sunt atât de multe poze , acum ştiu despre ce copac este vorba , căci spre ruşinea mea îl confundam cu liliacul .
Îmi place foarte mult parfumul puternic ce-l emană iar când înfloreşte tot timpul am în casă astfel de flori dar nu am făcut diferenţa până acum.

BlueRiver spunea...

wow, foarte frumos! N-am vazut pana acum un malin inflorit, in schimb am mancat maline... cand eram copil, tata ne aducea maline, facea si "malinata" (alcool cu maline, cum se face visinata). Mama are in curte un arbore de cuisoare, care te imbata cu mirosul floricelelor galbene(in perioada asta este inflorit)... eu astept sa infloreasca salcamii :)

Carpe Diem spunea...

in sfarsit mult cantatul malin...si ce dreptate aveau cei ce-si doreau a-l vedea, e extraordinar plin de flori...frumos exemplar Tudor, Te invidiez, dar lasa ca-mi infloreste si mie palmierul, atunci sa vezi :)))))))

Tudor Enea spunea...

INCERTITUDINI - malinul lui Labis. imi place comparatia:) multumesc frumos.

Domana Maria - ma bucur ca s-au prins puii si sper sa infloreasca curand. multumesc.

Sonia - neseriosi astia de la primarie. Cum sa taie copacii? de fapt, la noi totul e posibil, din pacate de data asta. multumesc.

Dama fara camelii - multumesc mult.

tylorika - asteptam de mult autoinvitatia asta:))) bine ai revenit pe aici. multumesc.

Monica - o chitara ar fi potrivita. multumesc.

Sophie - e o ninsoare in mai atunci cand se scutura. multumesc.

Tudor Enea spunea...

Andrei - multumesc de confirmare. eu chiar nu imi amintesc de Malinii din gradina botanica. trebuie sa ii caut :)

Teonegura - happy WW! deosebita comparatia ta. multumesc.

altcersenin - ma bucur pentru ca am putut sa-l ofer. multumesc.

redsky2010 - de aproape seamana putin, doar sunt din aceeasi familie:) . malinul e mia mult decat poetic. multumesc.

Zamfir de Turda - cu siguranta trebuie sa le compari de aproape. ai sa inlaturi astfel orice dubiu. multumesc frumos.

Tudor Enea spunea...

SoriN - nu e nici o rusine, e o confuzie, dupa cum vezi, fireasca. Multumesc mult.

BlueRiver - uite cum nu m-a dus mintea la alcool:))) e o idee, probabil iese un "digestiv" deosebit. copacelul de cuisoare nu l-am vazut pana acum, insa m-ai facut curios. multumesc mult.

Ionut - m-ai lasat far replica cu palmierul tau:))) acum tre sa pui poze, e clar. multumesc mult.

gabriela spunea...

Frumoasa aparitie alba si parfumata in mijlocul gradinii. Sa ai o zi frumoasa si inflorita!

Vero spunea...

Sunt superbe - aproape că le poţi simţi şi mirosul! :)

Tudor Enea spunea...

Gabriela - bine ai venit. multumesc mult.

Vero - inseamna ca stai bine la capitolul imaginatie. mirosul e problema cea mai mare la aceste poze.:)) multumesc mult

andreiraduM spunea...

Tudor, te salut!
Nici eu habar nu aveam ce este malinul. Nici acum nu-mi este prea clar, adica nu reusesc sa-l identific.
Mi-am pacalit tartacutza privind ilustratiile tale si mi-a venit parfum de salcam.
Miroase similar salcamului?!

CELLA spunea...

oricum l-ar 'chema'Labiş
E SPLENDID
şi el şi decorul

Tudor Enea spunea...

AndreiraduM - din nefericire pentru satisfactia ta, nu miroase a salcam, dar pastreaza mirosul si imaginea si o sa iti fie mai usor atunci cand ai sa intalnesti prima data copacul. e mai mult decat nimic.
iti multumesc si fii bbinevenit oricand.

CELLA - multumesc pentru apreciere. zi minunata.

Gabriela Elena spunea...

Ce bogatie!
Frumoase sunt florile malinului cand isi deschide sipetul de comori parfumate! :D

Dan spunea...

Foarte frumos si stiu si cum miroase. Eu sunt ca Tudor, sensibil rau la mirosuri. Miroase frumos dar nu trebuie exagerat.

Vera spunea...

Imaginile sunt extraordinare.Îmi dau o plăcută senzație de liniște și frumos!

Nima spunea...

Happy WW !

fly2sky spunea...

Minunat malinul!..nu cred ca am mai vazut..

Aliceee Traveler spunea...

Imi plac florile albe in contrast cu frunzele verzi, imi place primavara asa ca m-ai facut sa zambesc!
Happy Ww

.✿*E LENA*✿. spunea...

Superbe imagini Tudor!
Îți doresc o seară frumoasă!

angi spunea...

Sa ai in curte un malim,in zi de primavara,cred ca te poti simti ca-n Rai!

LiaLia spunea...

Ce frumos! Uite de chestii de genul ăsta mi-e mie dor aici, că aici înfloresc toate ceva mai târziu și nu știu dacă au liliac sau magnolii de exemplu, care pentru mine însemnau acolo primăvară :) Toate bune!

Tudor Enea spunea...

Gabriela Elena - bine ai venit. multumesc.

Dan - multumesc de sustinere:) seara minunata!

Vera - asa este, liniste si frumos. multumesc.

Nima - bine ai venit. Happy WW! multumesc!

fly2sky - ma bucur ca iti palce. in fiecare zi descoperim ceva nou, nu-i asa? multumesc.

Tudor Enea spunea...

alicee - zambetul tau este important. iti multumesc mult!

ELENA - iti multumesc mult. seara frumoasa si tie!

angi - nimeni nu putea sa o spuna mai bine ca tine. multumesc mult.

Lia Lia - asta e avantajul pe aici, primavara asta tarzie ne bucura mereu. multumesc mult.

Anna spunea...

N-am vazut in viata mea un copac mai frumos.

Anonim spunea...

Beautiful slideshow!!! I can nearly smell the blossoms and flowers :-) Have a great day :-)

Scaietina spunea...

Nici eu nu mai vazusem un mălin, aveam însă o colegă care stătea în Mălini, se pune?:)

Tudor Enea spunea...

Anna - cat ma bucur ca iti palce. multumesc.

androxa - you are always welcome. thankyou very much.

scaietina - bine ai venit. cred ca depinde de aroma colegei tale:)) multumesc mult.

Andrei Răduţu spunea...

Frumos. Multumesc de vizita. Toate cele bune si sa ne citim placut in continuare !

Tudor Enea spunea...

Rappa_ru' - bine ai venit. iti multumesc si eu. sa auzim numai de bine!

Andreea Toma spunea...

Imi spusesei tu de malin, cand eu vorbeam de liliac, insa eu nu mai stiam cum arata malinul...Acum mi-am amintit, datorita tie si mireasma lui. :)

Tudor Enea spunea...

Andreea - ma bucur ca ti-ai amintit si mai ales ca iti place. multumesc. sa ai o zi senina!

Andreea Toma spunea...

Pe aici nu stiu daca este...sau daca este,eu nu am vazut...

. spunea...

am zambit si am simtit:)

Tudor Enea spunea...

Andreea - iti ofer un pui. sa fii prima de pe acolo care are:)

Iulia - zambetul e esential. multumesc mult.

London Is Cool spunea...

The flowers looks beautiful and so alive. Sping is most definitely my favourite time of the year. I can image there is a fantastic smell in the air...

Tudor Enea spunea...

London Is Cool- beautiful is a small word. fantastic is not big enough. and the smell...oh... i have no words. thankyou and have a nice evening.

Costin Comba spunea...

Imi imaginez cum o fi sa ai un asemenea copac in dreptul ferestrei camerei inc are dormi. Cred ca patrunde mirosul. Pe mine ma zapacesc de cap crinii. Te salut Tudor

Tudor Enea spunea...

Te salut, Costin. Norocul meu e ca nu e chiar sub fereastra, insa daca mi-ai zis de crini, inseamna ca ma intelegi perfect:)
Seara minunata.

Alexandru spunea...

Superbe imagini! Primăvara ne oferă un adevărat "spectacol"!

Tudor Enea spunea...

Asa este, Alexandru. un adevarat spectacol. Multumesc. O seara minunata!