vineri, 7 mai 2010

Banalul de azi - amintirea dureroasa de maine

 Era ca o soapta firava ce mi se pierdea in ureche. Era ca un suras molcom ce disparea dupa colturile gurii. O priveam pierdut printre ganduri reusind deseori sa o dezbrac din priviri - nu izbutea sa aiba secrete in fata mea. Ochii deschisi ce o tintuiau cu precizie stiau sa citeasca in chipul ei tot misterul ce incerca sa il ascunda cu maiestrie. Se lasa moale desfasurandu-si in fata mea pana si ultima taina. 
Ma gandeam  ca fiind doar o adiere frenetica in viata mea. Stiam ca e mereu acolo asteptandu-ma si ignoram adesea orice  rugaminte de a ma intoarce mai des langa fiinta ei. Bucuriile vietii imi zambeau din orice vitrina colorata, din fiecare sticla bauta cu prietenii si din noptile pierdute in ignoranta. Savuram clipa si clipa parea eterna. Sorbeam cu nesat parfumul vietii, fara sa imi pese ca ma inec in volbura ei. 
Uneori dupa timpuri trecute de-a valma, ma trezeam alunecand langa ea si iubind-o cu patima. Ma primea mereu calda si dornica de mine. Ma chema mereu, dar visul ei il implineam doar rar, in rautate si ignoranta.

Noptile  de distractie s-au transformat in nopti de gandire.  Amicii de pahar s-au risipit si  in aburii disparitiei lor s-au inecat si amintirile. Gandul se zbate acum biruit de grijile inimii. Sufletul tresalta, exulta si ofteaza in final pentru ca ea e departe. Ma pierd dupa ea, regasindu-ma doar in  amintirea ochilor ei, in sarutul patimas ce parea fara importanta, in acea tandra atingere de mana. I-am cuprins chipul in palme si i-am sarutat fruntea. 
Am vazut in  ochii ei viitorul vietii mele. Insa toate astea sunt acum doar vise. Astazi, in ochii ei nu mai citesc mistere. Nici temeri al sau suflet nu imi  mai ascunde. E dreapta in fata mea si ma infrunta. In iris i se vede doar un zambet. Si nu mai e a mea... si simplul gand ma doare. 

Intotdeauna in viata suntem tentati sa alergam dupa lucruri greu de obtinut, ignorand frumusetile si simplitatea din jurul nostru. Cu toate astea riscam mereu sa punem pe primul plan faptele care se indeplinesc usor chiar daca aduc beneficii putine. Orice lucru banal pe care il ignoram se va dovedi atat de necesar dupa ce il pierdem. Fericirea aparenta a libertatii fara iubire naste doar depresii.  Viata se poate  juca  cu  cu tine repetandu-ti zilele dar si greselile la nesfarsit!
  Destinul  isi intoarce mereu roata si soarta iti poate zambi brusc din cealalta extrema. Nu te lasa pacalit de soarta. Traieste clipa dar nu o lasa sa te amageasca. Zambeste si fii fericit, dar fara sa calci peste destinul oamenilor care te sustin.

13 comentarii:

Anna spunea...

Ce ai ?

Tudor Enea spunea...

Dupa acest articol, poate ar trebui sa mentionez ca nu sunt suparat, nu am nici o dezamagire, iar intamplarea este doar o amintire mai veche. sa aveti un week- end placut cu sufletul senin.

Anonim spunea...

"Fericirea aparenta a libertatii fara iubire naste doar depresii."
...eu incerc sa ma conving pe mine ca poate e mai bine sa raman singura decat sa incerc ceva nou, inca nu sunt pregatita si inca il simt

Maya spunea...

Nu tu imi spuneai ca trebuie sa lasam trecutul acolo unde ii este locul?

Tudor Enea spunea...

analise "e mai bine sa raman singura" si "inca il simt" ar putea fi doua expresii care se contrazic. dupa terminarea brusca a unei relatii, sentimentele pot fi de multe ori contradictorii. trebuie sa ai rabdare, sa iti pui ordine in ganduri si sa reusesti sa ramai pe o singura coordonata fara contradictii, apropos de ce ziceai zilele trecute, poate in cazul tau trebuie sa lasi timpul sa treaca si sa isi faca treaba.

Tudor Enea spunea...

corect Maya, dar poti privi trecutul cu alti ochi atunci cand vrei sa inveti ceva din faptele care au fost deja facute.

MARIA spunea...

....AM INCEPUT SA CITESC SI.....NU MI-AM DORIT NIMIC ALTCEVA DECAT SA CONTINUI....TODOR VREAU SA CITESC O CARTE SCRISA DE TINE....CHIAR ESTI TALENTAT...CITESC MULTE INCERCARI DAR TU TREBUIE SA MERGI MAI DEPARTE .TRANSMITI ATAT DE USOR MESAJE CARE SI LE DORESTE ORICINE....DE DRAGUL NOSTRU TREBUIE SA SCRII O CARTE SI APOI ALTA SI ALTA....TOATE CELE BUNE SI....ZAMBESTE...TU REUSESTI ATAT DE USOR SA NE SCHIMBI STAREA:)

Monica spunea...

f frumos:)

:)

Anonim spunea...

TREBUIE SA MERGI MAI DEPARTE !
WEEK-END PLĂCUT!DRAGĂ:)

Teo Dor spunea...

..."Inc-o data, iar si iara,
a iubi e primavara."
...chiar daca mai cu 'babe', mai cu inghet, mai cu fulguiri primaverile raman primaveri ...chiar daca mai cu 'babe', mai cu certuri, mai cu lacrimi iubirile raman iubiri. Cine are amintirile pe care le aveti Dvs. merita un prezent cel putin la fel de frumos. In rest...intru totul de acord cu ce a scris MARIA, si nu numai, mai sus... Va doresc un weekend placut!

Chroniqueur spunea...

Tu as tant de talent à écrire, et de dons poétiques, et par ailleurs tant d'énergie à te renouveler, à rêver d'une vie différente et meilleure, que je ne doute pas que tu guériras, que tu seras heureux. Porte-toi bien !

Ai talent atât de mult să scrie, şi poetic cadouri, şi, de asemenea, atât de multă energie pentru a reînnoi tine, visând la o viaţă diferită şi mai bine, nu am nici o îndoială că va recupera, vei fi fericit. Tarif te bine!

DĂSCĂLIȚA CREATIVE TRAINING spunea...

"Zambeste si fii fericit, dar fara sa calci pe destinul oamenilor care te sustin"-mi-a placut foarte mult .
Ai talent in a asterne vorbele si o usurinta extraordinara in a exprima exact sentimentele, motiv pentru care te felicit si "te invidiez":)
Un final de saptamana insorit iti doresc!

Tudor Enea spunea...

Scuze pentru intarzierea cu care va raspund la mesaje. Am fost plecat cateva zile fara sa am conexiune la internet. Am revenit acum si voi fi la fel de promt ca intotdeauna. Va multumesc tuturor pentru gandurile bune. Zambete si bucurii in sufletele voastre.