duminică, 2 mai 2010

Tempus edax rerum

La 08.00  ma trezesc, la 9.30 plec spre servici, la 10 incep activitatea. Dimineata  se scurge repede si la 11 imi doresc sa fie  12  cand sunt mai aproape de pauza de masa. La 13 ma odihnesc, la 14 revin la munca... ora 15 nu o simt cum trece, ora 16 nu reprezinta nimic. La 17 ma visez acasa, la 18  mi-e dor de Ea. Pana la 19 numar oameni si clipe. La 20 uit de casa si plec cu prieteni, la 21 sau 22 ma retrag linistit. La 23 e masa de  seara. La 00 pot urmari un film. La 01 e deja tarziu in noapte si devreme in zi. Ora  02 ma prinde rar si restul orelor nu exista pentru mine decat in cazuri unor nunti, petreceri, revelioane si alte sarbatori mai mult sau mai putin legale, mai mult sau mai putin frecvente. Ora 7.59 ceasul se pregateste sa  ma trezeasca pentru o noua zi.

 Ce reprezinta cifrele? Cat de mult conteaza  orele in viata noastra? As putea incerca sa le adun pe fiecare cu specificatii in parte. Incep cu minim 8 ore pe zi de munca. Continui apoi cu timpul petrecut cu prietenii si timpul petrecut cu familia. Adaug sute de filme la care m-am uitat  la cinema , tv sau pc rezultand zeci de mii de minute. Adaug timpul in care am citit si am scris. Plusez cu anii in care am fost fericit dar si cu clipele in care am plans. Nu uit de un deceniu de iubire sincera, apoi de lunile cu iubiri trecatoare si de ce nu cu zilele de singuratate. Mai pot pune pe lista ani de calatorii, ani de facultate, anul in care am ramas repetent de buna voie. In final adaug  timpul in care dorm. E putin si scurt, dar se aduna. Pentru mine, timpul  a trecut astfel de 30 de ani... tie cat iti mai trebuie ca sa iti dai seama ca nu trebuie sa numeri clipele? Cum e ciclul tau in viata si  ce poti face ca sa il  ai mai placut? Cate clipe  din viata ta le petreci savurandu-le si rugandu-te sa treaca mai repede??


Te afli la semafor. In spiritul vitezei si al grabei vesnice, te trezesti numarand secundele pe care micul ecran rosu iti indica timpul pe care il mai ai pana sa poti traversa intersectia.
In fata cuptorului cu microunde astepti sa se incalzeasca o portie de mancare. Ti-e foame si sub efectul starii in care te afli, numeri cum se scurg secundele pana sa ajungi sa manaci.
La scoala/servici , intr-o zi plictisitoare, iti privesti ceasul si urmaresti secundarul cum inainteaza secunda cu secunda, pentru a afla cat mai ai pana se termina tura ta de lucru.

Opreste-te! Nu mai numara secunde, nu-ti masura  viata  in clipe! Nu te ruga sa iti treaca vremea mai repede, pentru ca acele clipe le vei dori inapoi mai tarziu. Timpul trece cum vrea el si intotdeauna uita sa tina cont de  dorinta ta. Gaseste mereu ceva util de facut si nu  te opri ca sa astepti timpul sa te ajunga din urma.
Alearga, viseaza, zambeste!
Viseaza, propune-ti, iubeste!
Iubeste, fii fericit si  mai ales, traieste!

14 comentarii:

. spunea...

Din pacate uitam adesea sa pretuim fiece clipa in graba noastra zilnica de a face cat mai multe....adesea ,ma trezesc dorindu-mi intoarcerea unui anume moment ce e definitiv pierdut in umbra timpului...in van....

DOAR NOI spunea...

Da... asa e... timpul pierdut cu somnul, cu visarea cu ochii deschisi il regreti peste ani. Intr-adevar: traieste intens si bucura-te de fiecare clipa. (eu cred ca am inceput sa exagerez cu trairea si uit sa mai dorm, si nu-i bina; ha ha ha).

Tudor Enea spunea...

"adesea ,ma trezesc dorindu-mi intoarcerea unui anume moment ce e definitiv pierdut in umbra timpului...in van...." - cu totii avem cu siguranta astfel de momente.
multumesc pentru cuvintele tale.

Claudia - nu e bine nici sa uiti de somn... il amani, il micsorezi, insa somnul e esential pentru odihna si implicit pentru realizarea viselor propuse. multumesc.

Alexandra spunea...

Din pacate, de multe ori uitam semnificatie timpului, ca ar trebui sa-l cuantificam cu multe lucruri frumoasae, ca ar trebui sa-l putem raporta la amintiri care sa insemne ceva special pentru noi. In fuga noastra prin viata, de multe ori doar amicul care ne ajuta sa invingem unele stari de plictiseala. Foarte frumos ce ai scris, cred ca trebuie sa facem mai des acea oprire si sa ne gandim mai mult la modul in care ne petrecem timpul.

Anonim spunea...

multumesc de comentariu.. daca stai bine sa te gandesti noi suntem doar niste note ce se lovesc de corzile timpului

Anonim spunea...

am scris si eu ceva pe blog despre timp..."Am intrat si pe blog sa vad noutatile, am citit blogul lui Tudor, spunea ceva de timp, timpul pe mine nu m-a ajutat niciodata, mi-a fost mereu dusman, chiar si in momentul de fata, il acuz pe timp ca mi-a rapit ceva, iar acum sunt suspendata undeva in aer, e adevarat ca timpul iti poate fi si cel mai bun prieten, dar in cazul meu nu este."

Tudor Enea spunea...

Alexandra - multumesc mult... ai dreptate.
Ina- intr-adevar... foarte bine punctat.

analise - "Tempus edax rerum" se traduce prin "timpul, devoratorul tuturor lucrurilor"
dupa cum spuneam si in articol, timpul nu tine cont de dorinta omului, asa ca iti inteleg supararea... important este sa nu ne pierdem traind prezentul printre amintiri. multumesc si sper sa iti gasesti echilibrul sufletesc.

elena marin-alexe spunea...

Timpul trece cum vrea el.....
Da este adevarat si ar trebui sa traim fiecare clipa, ca si cum ar fi ultima, pretuind astfel timpul daruit de Dumnezeu si facand din el, prietenul nostru.

Tudor Enea spunea...

Multumesc Doamna Elena, ca de fiecare data un comentriu plin de caldura.

MARIA spunea...

reusesti sa ma uimesti de fiecare data.....:)sunt subiecte atat de simple si totusi atat de importante ptr noi toti.....cum reusesti sa scoti in evidenta tot ce e important:)....uite....am sa numar orele pana ai sa scrii altceva?ai observat am devenit "fanul" tau...toate cele bune si....multumim:)

Teo Dor spunea...

Dar oare ce inseamna "timpul"? Spunea Augustin : "...stiu ce inseamna timpul daca nu ma intreb ce inseamna timpul". Sigur ca noi suntem sub 'vremi', dar, zic eu, suntem mai importanti decat ele.... Ceea ce ati scris Dvs. aici imi intareste aceasta convingere.

oatea spunea...

cand imi mai aduc aminte,de fapt cand simt nevoia,mai merg duminica dimineata la biserica
aici am invatat sa pretuiesc ceea ce am
sa inteleg ca ceea ce s-a intamplat,exact asa trebuia sa fie
ca daca o dorinta nu mi s-a indeplinit,inseamna ca nu trebuia sa se indeplineasca
si nu o data am constatat ca e bine ca ceea ce mi-am dorit sa se intample nu s-a intamplat
asadar eu zic sa pretuim fiecare clipa,iar daca ne este rau sa asteptam soarele,pentru ca oricum vine!
si...fiecare are ceva pus deoparte!
sa nu traim doar din amintiri,sa nu uitam sa luptam,dar sa avem rabdare,pentru ca,am citit undeva,"asteptarea este amara,dar roadele ei sunt dulci"
cu tot dragul...

Tudor Enea spunea...

D-na Maria... sunt placut impresionat... Sunteti primul meu fan declarat. Ma simt mai mult decat onorat. Multumesc din suflet.

Teo dor - va salut cu respect si va multumesc pentru aceste vorbe.

"asteptarea este amara,dar roadele ei sunt dulci"- oatea... cata dreptate poti sa ai...cu mare drag.

Alexandra spunea...

Buna :) Ai un premiu de la mine :)