duminică, 4 martie 2012

Să te tot fi dus...


În 2002 am scris ultima mea poezie. Am renunţat atunci la poezii, renunţând la vise, uitând pe alocuri să mai fiu copil şi să mă încred în rime. Mai târziu, când nu am mai vrut să îmbătrânesc, mi-ar regăsit cuvintele, dar nu am mai putut scrie versuri. Le-am considerat sterpe, fără viitor, fără urmă de speranţă, iar eu vroiam doar să zâmbesc!

Aşa că am transformat versurile în proză, impregnând cuvintelor voia bună şi optimismul ce le port în suflet, devenind, aşa cum mă cunoaşteţi astăzi, un visător! Şi totuşi, dintr-o amintire străveche sau dintr-un reflex necontrolat şi ascuns peste timp, zilele trecute am împărtăşit hârtiei, cu stiloul meu albastru, următoarele:

Să te tot fi dus...
Odată cu timpul
şi n-ai mai găsit calea înapoi.
Poate era ceaţă. Poate era un camp magnetic ce ţi-a dereglat
 busola inimii tale.
Sau poate nu ai mai vrut să apuci iar calea de întoarcere
 spre iubirea ce-a fost fără să fie.

Şi dacă tot ai plecat,
De ce ai lăsat locului amintirea cu tine?
Să-ţi fi luat alături de amintirile tale şi povara amintirilor mele.

Mă cobor uneori, în genunchi,
Risipindu-mi palma prin iarba verde, uscată sau zăpadă bătătorită de timp.
Indiferent de anotimp pe pământ,
Urma paşilor tăi e la fel de pregnantă peste inima mea.

Să te tot fi dus,
Acolo unde eu nu pot ajunge decât cu gândul.
Însă gândul meu e mut şi nu are putere să ţipe
Disperarea unei iubiri care încă există.

Închid ochii, dar nu e deajuns.
În vis eşti aievea, în somn eşti reală.
Realitatea e visul pe care azi nu-l mai am.



Nu e greşit să-ţi aminteşti uneori clipele care au trecut peste tine. Nu e rău să revii la momente care te-au marcat schimbându-ţi cursul vieţii. 
Eşecurile merită şi ele rememorate din vreme în vreme, pentru a-ţi dovedi că eşti astăzi mai puternic, mai vesel şi mai dispus să nu repeţi mereu aceleaşi greşeli. Dincolo de versul trist şi cliple ce au fost grele, există realitatea care ne zâmbeşte în fiecare zi. E primavară, soarele se străduie să ne lumineze şi viaţa se anunţă înfloritoare. Să fiţi fericiţi!

O idee - Life in Pictures 


Poezie publicata in volumul VII al Antologilor Amprente literare - iulie 2012

34 de comentarii:

DOAR NOI spunea...

Minunat.:) Felicitari... frumoase versuri... deosebite trairi si sentimente evocate.

Curaj... optimism... zambete... bucurii...minuni... sa iti aduca aceasta primavara, anotimpul tau (si al meu)!

Dan spunea...

Ultimele versuri cu miez le-am scris înainte de a ma însura, acum 33 de ani. "Arta cu tendinta"... Acum fac "arta pentru arta"!

Tudor Enea spunea...

Doar Noi - cat pozitiv e in cuvintele tale. Multumesc. Primavara e a tuturor, dar mai intai e a noastra;)

Tudor Enea spunea...

Dan - "arta pentru arta e" e un vers din viata. Mi-a placut sintagma "arta cu tendinta". Multumesc mult. Toate bune!

Bianca Tămaș spunea...

Stii... cand citesc astfel de versuri, care parca au fost scrise prin prisma sufletului meu, nu ma mai simt atat de singura. :)
multumesc!

Tudor Enea spunea...

Ma bucura sa aud ca versurile mele iti pot alina cat de cat o stare care nu are o reteta sigura pentru vindecare. Iti multumesc, Bia! Seara senina si liniste!

DOAR NOI spunea...

Daa... primavara e sora noastra... ce ne imbie sufletele si ne da puterea de a darui incredere si zambete celor din jur. Oamenii frati cu primavara renasca precum pasarea a Phoenix... mereu si mereu... :)

Tudor Enea spunea...

Subscriu la ceea ce ai spus. Iti multumesc, Claudia!

pandhora spunea...

amintirile sut tatuajele sufletului...chiar daca ai reusit sa le stergi ramane acolo ceva care se numeste urma...
>:D<

CARMEN spunea...

versuri pline de emotie care confirma ca ai un suflet sensibil. N-am scris niciodata o poezie... de aceea poate am o admiratie deosebita pentru aceia care o fac, si o fac bine! felicitari Tudor!

Tudor Enea spunea...

Pandhora - sunt de acord cu tine, Iti multuemsc. Seara senina sa ai!

Tudor Enea spunea...

Carmen - mama mea mi-a spus acelasi lucru astazi. Am simtit o emotie puternica si atunci si acum cand citesc ce mi-ai scris. Tot mama mi-a spus ca orice om in viata trebuie sa sadeasca un pom, sa construiasca o casa si sa scrie o poezie. Si niciodata nu e prea tarziu pentru nici una din ele. Iti multumesc. Seara senina!

angi spunea...

Fiecare om are sadit in sufletul sau emotia.Unii o elibereaza prin dans,altii prin muzica,prin desene sau fotografii,altii prin cuvinte.
Cuvintele tale canta si danseaza,picteaza si pozeaza.:)
Ii admir pe cei care reusesc sa coloreze cuvinte in mii de emotii!
tu esti unul dintre ei:).
Seara frumoasa

Tudor Enea spunea...

M-ai impresionat, Angi. Iti multumesc frumos. Seara senina!

Anonim spunea...

Îmi plac mult versurile scrise de tine.Păcat că nu mai scrii poezie, dar bine că nu ai abandonat scrisul.

Tudor Enea spunea...

tu1074 - scrisul l-am abandonat in totalitate pentru multi ani. L-am reluat din joaca acum vreo 2-3 ani, insa cred ca niciodata nu i-am acordat (poate din nefericire) atentia meritata. Iti multumesc, toate bune!

geanina spunea...

un suflet foarte sensibil :). frumos, mi-a placut. pom, casa si poezie!!! nu am facut nimic din toate astea...fac poze, o fi bine?:) zi fainaaa....

.✿*E LENA*✿. spunea...

Bună Tudor!
Foarte frumoase versuri și trăiri!
Eu cred că nu este timpul trecut și
apucă-te din nou de scris că o faci
foarte bine!
O primăvară minunată și multă
inspirație îți doresc din suflet!

anastasia spunea...

Mă-ntorc să te citesc...
... ca provocare!

Tudor Enea spunea...

Geanina - importat e sa te regasesti in ceea ce faci. Pozele tale sunt mereu minunate. Iti multumesc.

Tudor Enea spunea...

Elena - iti multumesc. Poate ar trebui sa specific ca poezia de mia sus e doar rodul unei inspiratii de moment. Poate vor mai fi si altele:) Primavara minunata si tie!

Tudor Enea spunea...

Anastasia - iti multumesc mult. Toate bune!

elena marin-alexe spunea...

Versurile tale, frumoase mai sunt.Le-am citit si pe Amprente si mi-au placut Tudore!

Tudor Enea spunea...

Doamna Elena - va multumesc din nou pentru aprecieri si inspiratie. Zi frumoasa.

Zina spunea...

Scrisul e ca o femeie frumoasa, o mai parasesti, dar te intorci mereu la ea !

Teo Dor spunea...

Salut Tudor! ...şi pt. că tot vine, vine primăvara..ţi-am dat un premiu pe blogul meu "Gândurile mele pulbere de stele" premiu absolut meritat. Spor la toate!!!

Diverse spunea...

Ce versuri frumoase! :)

Tudor Enea spunea...

Zina - am sa tin minte asta si... ar fi multe de completat despre femeile frumoase:)) Multumesc mult. Toate bune!

Tudor Enea spunea...

Teo dor - te salut cu respect. Multumesc mult pentru premiu. O primavara minunata sa fie!

Tudor Enea spunea...

Diverse - multumesc. Toata stima!

C.L.M. spunea...

da... ce frumos!

Tudor Enea spunea...

Multumesc, C.L.M.!

Anonim spunea...

Tudor Enea esti o revelatie. Am gasit blogul tau absolut intamplator si m-a uimit. Cuvintele tale sunt atat de calde si prietenesti incat citindu-le te fac sa vezi viata ma colorata. E grozav ce faci aici. Nu te opri. Felicitari!

Tudor Enea spunea...

Lucrurile gasite intamplator deobicei surprind. Sper sa raman mereu in culorile potrivite. Iti multumesc mult de tot, Gabrielle.