sâmbătă, 30 octombrie 2010

Buna dimineata!

Ma trezesc tulburat dupa un vis terifiant (Ar trebui sa incetez sa am astfel de vise. In fond, chiar am o viata linistita). O vorba din batrani spune ca privitul spre fereastra imediat dupa ce te trezesti din somn te face sa iti uiti complet visul. E adevarat. Insa doar daca nu constientizezi asta. Daca ai sa privesti la fereastra cu gandul ca vrei sa uiti, visul iti  va reveni in minte mai obsesiv decat ar trebui. Nu e prima data cand scriu despre vise, insa e prima data cand ma trezesc din somn si imi doresc sa scriu despre ce am visat.

Mi-am dorit sa scriu despre cerul inourat din vis. Mi-am dorit sa scriu despre pasarile care nu mai zburau prin gradina noastra.
Apoi mi-am dorit sa scriu despre iubirea care  a fugit atunci cand dragostea era mai profunda. Sa scriu despre tristete,  dezamagiri si regrete.
Sa scriu despre sperantele desarte, despre visele ce nu mi s-au implinit niciodata. Despre coltul nostru de stea pe care ai uitat sa il mai vizitezi.
Si apoi... m-am uitat pe fereastra. Raze de soare se jucau in perdea incalzindu-mi chipul si  desenandu-mi zambetul cat mai larg. Pasarile se auzeau ciripind si cerul era senin.
M-am uitat pe fereastra si am uitat de visul urat ce m-a facut sa tremur si sa ma trezesc plin de remuscari. Visele rele sunt doar vise. Trecutul nu mai tine de mine. Astazi viata e frumoasa.
Fereastra vazuta din patul meu are dincolo de ea doar primavara. Indiferent de vremea de afara,  in fiecare dimineata voi vedea de pe perna mea doar cerul albastru. Pentru ca asta este ceea ce vreau sa vad. Pentru ca  ziua care urmeaza din momentul in care deschid ochii dimineata este mult mai frumoasa daca o intampin cu zambetul pe buze si fericire in suflet.
Cu totii avem  esecuri in viata. De multe ori se intampla sa cadem in depresii. Amintirile triste si melancolia ne pot cuprinde si ele oricand. Insa de fiecare data, ne ridicam si privim spre cerul senin mai puternici si mai entuziasmati. 
Pentru ca sunt lucruri in viata pe care nu am apucat sa le facem si  cu siguranta multe dintre ele vor fi incununate cu succes. Asa ca zambetul vostru sa fie vesnic si fiecare dimineata sa va gaseasca pregatiti pentru o noua zi. Nici nu stiti, poate fi cea mai importanta zi! 

15 comentarii:

Anna spunea...

Chiar ca esti o soapta...

Anonim spunea...

Buna dimineata!
privim spre cerul senin (o sa fim)mai puternici si mai entuziasmati.

Tudor Enea spunea...

Anna - sstt... multumesc mult. zi minunata.

Chu Nam Cuong - ma bucur sa te regasesc. multumesc mult.

DOAR NOI spunea...

fir-ar sa fie! cred ca ar fi cazul sa iti ceri iertare fata de anumiti oameni... ai sufletu; incarcat, sunt sigura de asta... nu e bine deloc!

visele nu au legatura cu viata "linistita' pe care o duci, ci mai ales cu trecutul... fapte, vorbe aruncate aiurea... persoane care au tinut la tine si le-ai jiognit... :) cine stie?! uita-te putin "in tine". cat mai adanc...

nu parem intotdeauna asa "puri" si nevinovati cum ne consideram... :)

Tudor Enea spunea...

Claudia - sufletul imi este incarcat, dar nu de remuscari. priveste partea pozitiva din ceea ce am scris. asta e idea. sa zambim indiferent de eventualele depresii. multumesc.

DOAR NOI spunea...

treaba ta... am vrut sa te ajut!

daca zambesti in caz de depresie, e grav :) un zambet nu iti poate rezolva probleme...

nu e cazul sa ma mint ca sunt bine, ca toate stralucesc in juru-mi cand de fapt trebuie sa ma scutur bine, sa-mi sterg lacrimi, si sa-mi rezolv probelemele....

DOAR NOI spunea...

"Apoi mi-am dorit sa scriu despre iubirea care a fugit atunci cand dragostea era mai profunda. Sa scriu despre tristete, dezamagiri si regrete." .. sa zambesc la asta? :) ok.. zambesc!

Tudor Enea spunea...

nu spuneai tu ca visele nu au legatura cu viata reala? aia linistita? inteleg ca ti-ai propus sa faci o analiza critica a articolului meu, dar cu zambetul meu ce ai? daca eu am puterea sa zambesc trecand mai usor peste "problemele" trecutului, inseamna ca se poate si ca viata e intradevar mai usoara atunci cand esti optimist!
imi pare rau daca nu impartasesti sentimentul. a zambi sincer nu inseamna a te minti pentru a evita problema. e doar un alt mod de abordare, mult mai detasat, un mod care implica si increderea in fortele proprii. si daca eu cred in mine, atunci cu siguranta voi reusi in tot ceea ce mi-am propus!

DOAR NOI spunea...

nu :) nu prea ne intelegem pe aceasta tema... imi pare rau...

da, visele se pot indeplini cand lupti si crezi in ele.

eu vorbeam de partea de pesimism si depresie a postarii, precum si de cosmarurile tale (sau visele urate care se repeta; ar trebui sa iti dea de gandit; visele sunt reflectii ale constientului).

regret ca te incapatanezi aiurea...

daca vrei sa te aplaud si sa iti spun mereu bravo... spune-mi! te pot minti frumos! am crezut ca vrei o parere sincera!

Tudor Enea spunea...

Claudia - iti multumesc pentru parerile tale sincere. o seara minunata.

memori3s spunea...

Franturile de amintiri, melancolia care te impresoara iti amintesc ca esti om si ca anumite amintiri, anumite clipe din prezent dor, da, pentru ca esti mai viu ca niciodata, dar nu trebuie sa te adancesti in prapastie si nici sa crezi ca e sfarsitul lumii mai ales cand cerul azuriu te asteapta sa il explorezi.. si ai atatea necunoscute de aflat si atatea sentimente de explorat incat poti spune ca inca esti copil, inca esti incercat, si maine e o noua zi, zambeste.. zambetul e simplu, usor, te schimba si transmite caldura, zambetul este acea nervura din coltul gurii care deseneaza fericirea pe chip ..
Si ai rabdare, intr-o zi razele de soare te vor lua de mana si iti vor zambi larg si atat de frumos incat iti vei spune ca nu ai cunoscut niciodata cu adevarat acest sentiment de fascinatie impletit cu o senzatie de caldura si implinire la care tot visezi, si nu te lasa invins .
:)

Tudor Enea spunea...

"zambetul deseneaza fericirea pe chip" si o amplifica in suflet. rabdarea e parte esentiala greu incercata de surata ei numita dorinta. astept sa fiu luat de mana de razele alea de soare pentru acel sentiment de fascinatie. iti multumesc mult, memori3s.

Tudor Enea spunea...

cred ca articolul si implicit mesajul meu a fost interpretat de fiecare in functie de starea in care se afla in momentul lecturii. daca esti trist, omiti sa vezi cerul senin. daca iti doresti albastrul instelat, uiti de dezamagiri. astfel daca ai citit de visele care nu s-au indeplinit, ai sarit peste partea cu zambetul ce face viata mai buna. iar daca te-a intristat pasarea ce nu mai canta, cu siguranta ti-ai dorit sa porti zambetul din fiecare dimineata senina. oricum ar fi, intotdeauna exista vise desarte si zambete de implinire. depinde de noi sa stim cum sa ne bucuram de ceea ce este mai bine pentru sufletele noastre. va doresc voie buna!

D' spunea...

Buna dimineata . Am vazut blogul tau Tudor si mi-a placut mult :) promit ca o sa-l vizitez mereu cu parerile mele , pwp

Tudor Enea spunea...

multumesc, Denisa. bine ai venit.